شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته با اشاره به حوادث تروریستی که در منطقه رخ داده است تاکید کردند: خطر تروریسم بعد از ترکیه به سراغ عربستان، قطر و اردن و سایر حامیان خود می رود و تا زمانی که گروهک های تروریستی باشند، این کشورها از امنیت و استقرار بهره مند نخواهند بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان حوادث تروریستی منطقه را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: تروریسم به آفتی تبدیل شده که گریبانگیر کشورهای منطقه شده است و حتی به حامیان خود نیز رحم نکرده است.

آیت الله قبلان؛ تروریسم یک آفت جهانی است

 آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه در بیروت تاکید کرد: تروریسم یک آفت جهانی است که باید برای ریشه کن کردن آن برنامه ریزی جدی انجام گیرد و  مکتب ها و منابع مالی آن از میان برداشته شود؛ تا این غده سرطانی محو گردد.

وی حملات تروریستی که عراق، ترکیه و سایر کشور ها را مورد هدف قرار داده و منجر به جان باختن شهروندان بی گناه شده، محکوم کرد و از علمای دینی با  هر وابستگی طایفه ای و مذهبی، خواست تا خطرات و تهدیدهای تروریسم را تشریح کنند.

آیت الله قبلان تاکید کرد:  همه ادیان باید تروریسم و هر اقدام تجاوزکارانه ای را که به بشریت دست یازی و کرامت انسان را جریحه دار می کند و آزادی اش را می گیرد، محکوم نمایند.

آیت الله نابلسی؛ کسانی که از تروریسم حمایت می کنند، در آتش آن خواهند سوخت

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه شیعیان در صیدا تاکید کرد: ترکیه با بحران حقیقی تروریسم مواجه است و این نتیجه سیاست هایی است که از آغاز بحران سوریه اتخاذ کرده است. سیاست های ترکیه، این کشور را به کشور منبع تروریسم، اسلحه و تهدیدی برای کشورهای همسایه به ویژه عراق و سوریه تبدیل کرده است.

وی افزود: ما بارها گفته ایم و دوباره تاکید می کنیم، کسانی که از تروریسم حمایت می کنند، در آتش آن خواهند سوخت. نمونه ی آن ترکیه است که توسط تروریست ها به آتش کشیده شده است.

آیت الله نابلسی تصریح کرد: رسانه ها در پوشش دادن اخبار انصاف را رعایت نمی کنند و بر اقدامات تروریستی یک کشور تمرکز می کنند اما از کشورهای دیگر چشم پوشی می کنند. این رسانه به انفجارهایی که چند روز پیش در بغداد و نجف صدها قربانی گرفته، هیچ توجهی نکردند.

شیخ دعموش؛ کشورهای حامی تروریسم، گرفتار بلای آن شده اند

شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه با اشاره به این که مهم ترین چالش پیش رو در عصر حاضر، در واقع تروریسم صهیونیستی تکفیری است، تاکید کرد: تروریسم تکفیری به تهدیدی فراگیر برای تمامی ملت ها، کشورها تبدیل شده است و حتی به کشورهایی که از تروریسم حمایت سیاسی، رسانه ای، مالی و نظامی کرده اند، رحم نکرده و نمی کند.

وی اشاره کرد: تروریسمی که ترکیه، عربستان، قطر و اردن از آن حمایت کردند و آن را پروراندند، تنها گریبانگیر ترکیه نخواهد بود بلکه هر وقت که بتواند تمام این کشورها را مورد هدف قرار می دهد.

شیخ دعموش تصریح کرد: این کشورها تا زمانی که گروهک های تروریستی از بین نروند و سوریه و عراق از نعمت امنیت و استقرار بهره مند نشوند، نخواهند توانست در امنیت و استقرار به سر ببرند؛ این چیزی است که نخست وزیر ترکیه به آن اعتراف کرد و گفت: تا زمانی که استقرار در سوریه و عراق محقق نشود، ترکیه در امنیت نخواهد بود.

شیخ حبلی؛ خطر تروریسم بعد از ترکیه سراغ عربستان می رود

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت، در خطبه نماز جمعه گفت: تروریسم دامن گیر حامیان آن شده است و حوادث ترکیه مؤکد این مسئله است که تروریسم  همچون شبحی تمام کشورهای منطقه را بدون استثنا و حتی کشورهای حامی خود و در رأس آن ترکیه را مورد هجوم قرار می دهد.

وی در بخشی از سخنان خود اشاره کرد: حوادثی که چند روز پیش در ترکیه رخ داده، سرنوشت کشورهای خلیج فارس را در دایره تهدید قرار می دهد؛ چرا که حاکمان این کشورها در حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهک های تروریستی در سوریه و عراق نقش برجسته ای داشتند.

خطیب جمعه در شهر صیدا تصریح کرد:  بدون شک تروریسم گریبانگیر حامیان خود و در رأس آن عربستان خواهد شد؛ به ویژه که اخیراً حضور هزاران سعودی در میان گروهک های تروریستی در سوریه و عراق آشکار شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha