جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان اروپا

حوزه/ مهاجرت مسلمانان به سمت کشورهای اروپایی زیاد شده و رشد مسلمانان در اروپا در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگارخبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید هاشم موسوی، در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان نور مقیم حوزه علمیه قم که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به اهمیت تبلیغ در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: تبلیغ در فضای بین الملل در دوران طلبگی از دغدغه هایم بود؛ تبلیغ بین المللی نیازمند به یادگیری زبان خارجی و بین المللی است.

مدیر آمریکایی و اروپایی معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه با اتفاقاتی که در دو جنگ جهانی، سقوط صدام و زمان فعلی افتاد مهاجرت مسلمانان به سمت کشورهای اروپایی مانند انگلیس افزایش یافته، ابراز داشت: در حال حاضر براساس بعضی مسائل مانند ازدواج و تکثیر فرزند، رشد مسلمانان در اروپا در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه آیا توانستیم با رشد جمعیت مسلمانان در اروپا، نیازهای دینی و ارزشی آنها را تامین کنیم، گفت: اگر در چه گذشته نتواستیم قدمهای خوبی در این زمینه برداریم، ولی به مرور زمان فعالیت های خوبی برای گسترش فرهنگ دینی از جمله تأسیس کالج صورت گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تاسیس کالج آثار خوبی در کشورهای اروپایی مانند جذب مسلمانان ایرانی وغیر ایرانی، تربیت دانشجو، برگزاری جلسات مذهبی، برگزاری جلسات علمی با اندیشمندان بعضی کشورها و بعدها تربیت مبلغ  به سایر شهرهای اروپا داشته،  به عناصر موفقیت در تبلیغ بین الملل اشاره و بیان کرد: مبلغ برای موفقیت در فضای بین المللی نیازمند به عناصری چون نیاز سنجی، تولید محتوا و مخاطب شناسی و نوع ابزار تبلیغ و هدف گذاری است.

 مدیر آمریکایی و اروپایی معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براینکه تبلیغ بین الملل سختی و محدودیت فراوانی دارد، ابراز داشت: برای موفقیت لازم است سختی ها را تحمل کرد تا بتوان به موفقیت رسید.

وی با اشاره به حضور گروه های داعش در اروپا و تفکر مردم اروپا  نسبت به حوادث سوریه گفت: همان نگاهی  منفی گذشته نسبت به سوریه درکشورهای اروپایی وجود داشت، تقویت شده و این مسئله به خاطر  تبلیغات سوئی است که دشمنان انجام می دهند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha