چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 404741
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
جلسات «قهوه و اسلام» ابتکار جدید مسلمانان کانادا

حوزه/ مسلمانان کانادایی در کمپین جدیدی با نام «قهوه و اسلام» از غیرمسلمانان دعوت می‌کنند برای کسب شناخت درباره اسلام در کافی‌شاپ‌ها حضور به هم رساندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از aboutislam، گروهی از مسلمانان کانادایی به تازگی کمپینی با نام «قهوه و اسلام» تشکیل داده‌اند. آن‌ها در این حرکت جدید از مردم سراسر کانادا به ویژه غیرمسلمانان دعوت می‌کنند با گردهمایی در کافی‌شاپ‌ها و مراکز مشابه، با صرف قهوه به گفتگو درباره اسلام و مسلمانان بپردازند. این حرکت توجه بسیاری از غیرمسلمانان را در شهر‌های مختلف کانادا به خود جلب کرده، به طوری که بسیاری از مردم منتظر دریافت پیام از سوی اعضای کمپین هستند.

جلسات «قهوه و اسلام» در بیش از ده‌ها شهر مختلف کانادا از جمله ونکوور، تورنتو و سنت. جان برگزار شده‌اند.

جاری قدرت یکی از مدیران این کمپین که از استقبال بی‌نضیر مردم از طرح به وجد آمده می‌گوید: ما بی‌صبرانه منتظر حضور مردم هستیم.  روز جمعه در شهر پیتربورو در استان انتاریو مردم را به جلسه «قهوه و اسلام» در ساعت 7 تا 9 دعوت کردیم و در کمتر از 24 ساعت بیش از 50 نفر گردهم آمدند.

به گفته قدرت، علاقه زیاد مردم پیتربورو به اسلام‌شناسی سبب شده که جلسات بیشتری در سه ماه آینده در این شهر برگزار شود.

قدرت در این باره می‌گوید: ما این کمپین را به راه انداختیم تا ادراک اسلامی را افزایش دهیم. و به مردم بفهمانیم که معنای اصلی واژه اسلام صلح است. و ماهیت اسلام در خدمت به خدا و خدمت به بشریت تعریف می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha