پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام حسن عسکری

حوزه / حجت الاسلام موسوی راسخ گفت: امام حسن عسکری(ع) در گشاده رویی و خوش خلقی سرآمد زمان خویش بودند، به طوری که مردم آن زمان پروانه وار دور این شخصیت برجسته جمع می شدند و از زلال اندیشه و اخلاق کریمانه اش استفاده می کردند.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک ولادت باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع)، به ویژگی های شخصیتی این امام بزرگوار  پرداخت و اظهارکرد: امام عسکری (ع) در سختی ها یاور شیعیان بود و در عبور از گذرگاه های سخت همچون چراغی روشنگر بودند.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع)  الگوی محبت و آرامش است؛ زیرا محبت، با او معنا می گرفت و در نگاهش موج می زد و از دستان پرمهرش جاری می شد و همیشه مردم را به خوب زندگی کردن تشویق می کردند.

وی به تواضع و فروتنی این امام بزرگوار اشاره کرد و افزود: فروتنی از فضایل اخلاقی است که موجب مودت و پیوستگی بیشتر در میان اعضای جامعه می شود و زندگی اجتماعی را رضایت بخش می سازد و این ویژگی برجسته امام بزرگوار بود و حتی ایشان  درباره تواضع می فرمایند: تواضع نعمتی است که بر آن حسد برده نمی شود.

حجت الاسلام موسوی راسخ ادامه داد: پیشوای یازدهم به عبادت، تهجد، و نماز شب بسیار اهمیت می‌داد، به طوری که هیچ گاه آن را ترک نمی‌کرد وهمین که پاسی از شب می‌گذشت از خواب بر می‌خاست، وضو می‌گرفت، و به راز و نیاز با پروردگار متعال می‌پرداخت.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) یکی ازمربیّان الهی بود که همواره با رفتار وگفتار خویش نکته های پند آموزرا به پیروان راستین خویش، و حتی دشمنان اهل بیت (ع)  می‌آموخت.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) در گشاده رویی و خوش خلقی سرآمد زمان خویش بودند، به طوری که مردم آن زمان پروانه  وار دور این شخصیت برجسته جمع می شدند و از زلال اندیشه و اخلاق کریمانه اش استفاده می کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha