پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد قبةالصخره

حوزه/ دکتر عمرو گفت: اکنون مسجدالاقصی با مساحت ۱۴۴ هزار متر مربع مورد نزاع واقع شده و اشغالگران آن را یک سوم پروژه صهیونیستی خود به شمار می آورند و اشغال آن را هدف خود قرار داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر جمال عمرو عضو کمیته عالی اسلامی و کارشناس امور قدس گفت: اشغالگران صهیونیست در سال 2016 تسلط خود را بر مسجدالاقصی تقویت کردند. وی همچنین در مورد خطرات این پدیده در سال جدید میلادی هشدار داد.

عمرو ادامه داد: با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا اوضاع فلسطین و قدس بحرانی تر خواهد شد؛ چراکه او وعده داده سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل می کند و این رفتارها و اظهارات نشان می دهد که ذهنیت و طرز تفکر ترامپ مشابه طرز تفکر لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل است که هر دو دوست دارند اوضاع جهان را به تنش و افراط و خشونت بیشتر سوق دهند.

این کارشناس مسائل فلسطین خاطرنشان کرد: اشغالگران در سال گذشته میلادی مرحله جدیدی از تسلط بر مسجدالاقصی را آغاز کردند و شهرک نشینان یهودی توانستند در این سال تمام عبادت ها و آیین های یهودی خود را در مقابل سکوت عربی در این مسجد انجام دهند اکنون مسجدالاقصی با مساحت 144 هزار متر مربع مورد نزاع واقع شده و اشغالگران آن را یک سوم پروژه صهیونیستی خود به شمار می آورند و اشغال آن را هدف خود قرار داده اند.

دکتر جمال عمرو گفت: صهیونیست ها در گذشته برای رسیدن به این هدف به وزارت اوقاف فلسطین متوسل شدند تا به آنها اجازه دهد وارد صحن های مسجدالاقصی شوند، اما وزارت اوقاف شرایط سختی را برای دخول یهودیان به مسجدالاقصی در نظر گرفته و برخی اوقات هم به آنها اجازه ورود نمی دهد و بر این اساس هتک حرمت مسجدالاقصی توسط یهودیان شهرک نشین در سال 2016 به اوج خود رسید تا جایی که آنها حتی به نگهبانان مسجدالاقصی هم اهانت کردند و این رفتارها از آغاز اشغال قدس در 1948 بی سابقه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha