شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی- دیدار مسئولان سپاه بدر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، اتحاد بین مسلمانان را عامل اساسی ناامیدی دشمنان اسلام خواند و گفت: باید اندیشه‌های امام (ره) را ترویج دهیم و مانع از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز شنبه  در دیدار با مسئولین فرهنگی اسلامی سپاه بدر به اهمیت اربعین و نقش اثرگذار آن در اتحاد و انسجام بین مسلمین اشاره و اظهار کرد:  امروز برخی از معاندان و دشمنان تلاش می‌کنند تا اربعین را عاملی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان قرار دهند و باید با هوشیاری این توطئه‌ها شناسایی و خنثی شود.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید تربیت و آموزش را از دوران نوجوانی و جوانی آغاز کنیم، چرا که امام علی (ع) می‌فرمایند قلب جوان مانند زمین آماده است و هر چه در آن کاشته شود، برداشت خواهد شد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: اگر در تربیت و آموزش جوانان کوتاهی کنیم، هر کسی که  در آموزش به آن‌ها پیش قدم شود، صاحب آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم در همه کارها قرآن و اهل بیت (ع) را ببینیم و اعتقاد داریم که امام خمینی (ره) در این راستا گام بلندی برداشت و در احیای این حقیقت بسیار مؤثر بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری با اقتدار راه ایشان را ادامه داده‌اند و در این مسیر گام برداشته‌اند.

امام‌جمعه قزوین عنوان داشت: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهند صاحب اثر باشند، باید قرآن و اهل بیت (ع) را به عنوان کانون جدی و با اصالت برای هدایت جوامع بشری در کنار هم ببینند.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم از میان خرابه‌های شهرهای سوریه مؤمنان معتقد به علی (ع) و اولاد فاطمه زهرا (س) پرورش خواهند یافت و آینده سوریه، آینده اهل بیت (ع) است.

  رئیس شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اگر می‌خواهیم این هدف و رسالت محقق شود، باید اندیشه‌های امام (ره) را ترویج دهیم و مانع از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha