جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید سعید شاهرخی

حوزه / معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: گسترش حوزه های علمیه راهکاری جهت مقابله با توطئه های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  سید سعید شاهرخی، امروز در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، مدیر و معاونین حوزه علمیه قزوین، در محل مدیریت حوزه استان به نقش مهم حوزهای علمیه در کشور اشاره و اظهار کرد: حوزه های علمیه در تقویت باورهای دینی مردم به  خصوص نسل نوجوان و جوان دارای اثرگذاری فراوان بوده که باید این نهاد تاثیرگذارتقویت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، روحانیت و حوزه های علمیه را  به عنوان حاملان و حافظان فرهنگ اسلامی دانست و بیان داشت: بی تردید حوزه های علمیه در طول تاریخ اسلام در حفظ فرهنگ جامعه در برابر انحرافات و کجروی ها نقشی مهم و اساسی داشته و به عنوان پایگاه و دژی مستحکم و مطمئن، منشأ هدایت افکار عمومی در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) می باشند.

وی افزود: درواقع این روحانیت و علماء هستند که نقش اصلی بیان و حفظ فرهنگ اسلامی را بر عهده داشته و مردم نیز به آنان اعتماد کامل دارند.

شاهرخی تصریح کرد: دفاع از حریم دین و نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان مهمترین وظیفه حوزه های علمیه، همیشه مورد تهاجم دشمنان اسلام بوده که همه باید در رفع برطرف نمودن مشکلات حوزه های علمیه گام های اساسی برداریم.

وی ادامه داد: حضور علماء و طلاب حوزه های علمیه که مولد و مروج فرهنگ اسلامی هستند و حتی وجود مدرسه ای در سطح شهر که طلاب در آن تحصیل می کنند در مقابل اشاعه فرهنگ های مبتذل و کمرنگ شدن ارزشه ای اسلامی بطور قطع بازدارنده خواهد بود و بر این اساس، توسعه حوزه های علمیه چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی در سطح جامعه، پادزهری در مقابل ترویج فرهنگهای ضدارزشی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بر ارتباط بیشتر حوزه علمیه و استانداری تاکید و  بیان داشت: باید خدمت خالصانه باشد و آنچه که مردم از مسئولین ختوقع دارند این است که بتوانیم همیشه یک خدمتگزار بی منت برای مردم باشیم.

وی افزود: مسئولیت، یک امانتی است که خدا به ما داده و این فرصت های خدمتگزاری رو به پایان است، لذا چه خوب است که بتوانیم از لحظات و فرصت های خدمتگزاری به بهترین نحو در جهت حل مشکلات مردم گام برداریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha