پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین کبیریان

حوزه/ معاون حوزه علمیه استان تهران، با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون خون شهدای قیام ۱۹ دی شهر قم و از خودگذشتگی آنان است، گفت: در دوران اقتدار انقلاب، سر سفره شهدای ۱۹دی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین کبیریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با گرامیداشت فرارسیدن قیام 19دیماه مردم قم در سال 56، اظهار داشت: در شرایطی که روزنامه اطلاعات در آن روزگار و به دستور سردمداران رژیم شاه، مقاله ای موهن بر علیه امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مراجع تقلید و رهبر انقلاب و قیام ملت ایران به چاپ رسانده بود، مردم بصیر و انقلابی قم به مقابله با آن توطئه پرداختند.

وی افزود: رژیم شاه با آن اقدام اهانت آمیز که به وسیله روزنامه اطلاعات صورت گرفت، در صدد بود تا نام امام خمینی(ره) را در ذهن مردم کم ارزش و رفته رفته از فکر مردم حذف کند، اما مردم بصیر و انقلابی شهر قم، وظیفه خود دیدند که برای مقابله با این اهانت به امام خمینی(ره) که اهانت به جایگاه یک مرجع تقلید هم بود، به صحنه بیایند.

معاون حوزه علمیه استان تهران با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهدای قیام 19 دی شهر قم است، خاطرنشان کرد: قیام مردم قم در 19 دیماه سال 56 بر علیه رژیم شاه، قیامی پربرکت بود که رمز این برکت نیز در اخلاص مردم، بینش و بصیرت مردم و همچنین در فداکاری آنان بود.

وی افزود: اصولا حرکتی مانند قیام مردم قم در 19دیماه 56، که با اخلاص و از عمق وجود مردم آغاز شود، هم خودش ماندگار است و هم موجب حرکات دیگر می شود و دیدیم که بعد از حرکت مردم قم، این حرکت ها در اربعین های متوالی و در شهرهای مختلف کشور ادامه پیدا کرد تا این که منتهی به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان گفت: بنابراین ما امروز در دوران اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، بر سر سفره شهدای والا مقام قیام 19 دی 56 مردم قم هستیم و از این رو همواره باید یاد و خاطره پیشقراولان عرصه مبارزات انقلابی، گرامی داشته شود.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha