جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبهات

حوزه/ طلاب و روحانیون باید با مجهز بودن به علم روز، آمادگی پاسخگویی به هرگونه شبهات مطرح در جامعه را داشته باشند.

خدیجه آبدار مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) در شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، در خصوص نقش حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که جامعه امروزی، اندک اندک از دین و مبانی جامعه اسلامی فاصله گرفته و این حوزه های علمیه و طلاب آن هستند که می توانند در رفع این مشکل، نقش آفرینی موثر داشته باشند.

وی با اشاره به این که طلاب و روحانیون در راستای آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه دارای رسالت سنگینی هستند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون باید با در نظر گرفتن توطئه های دشمنان دین، مسلح به دانش روز باشند.

رئیس حوزه علمیه خواهران خوسف از طلاب و روحانیون به عنوان شاخص های ممتاز جامعه یاد کرد و گفت: این فرهیختگان، نقش کلیدی و اساسی در هدایت و رهبری جامعه دینی بر عهده دارند.

خانم آبدار، تحول در مدارس علمیه را، از ضروریات حکومت اسلامی برشمرد و یادآور شد: لازم است که با تحول جامعه، حوزه های علمیه نیز دچار تحول انقلابی شوند.

وی ایجاد تحول را، از دغدغه های مهم مدیران حوزه ها دانست و متذکر شد: باید در مطالب آموزشی، نحوه تبلیغ و نحوه جذب طلاب، تغییراتی اساسی صورت پذیرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خوسف، ضمن اشاره به گسترش روز افزون فضای مجازی، بیان کرد: طلاب و روحانیون باید علاوه بر سخنرانی در محافل و مجالس مختلف، به تبلیغ دین در فضاهای مجازی نیز بپردازند چرا که استفاده از این فضاها به نوعی همه گیر شده است.

خانم آبدار ادامه داد: خوشبختانه دغدغه مندی تحول در حوزه های علمیه خراسان جنوبی در بین مدیران و مسئولان این حوزه ها، خصوصا مدیریت حوزه های علمیه  دیده می شود که جای تقدیر و تشکر وجود دارد.

وی با بیان این که طلاب و روحانیت نقش بزرگی در بصیرت افزایی جامعه داشته و این مهم بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: دروسی که توسط طلاب خوانده می شود هم به لحاظ تعداد واحدهای درسی و هم به لحاظ مطالب پرمحتواترعلمی از بعضی دانشگاه ها بیشتر است و همین مسئله باعث می شود که وقتی یک طلبه فارغ التحصیل از حوزه وارد اجتماع شود، بتواند موفق تر عمل کند.

خانم آبدار، ولایت پذیری را، اصلی  ترین عامل تحول صحیح و اصولی در حوزه دانست، اذعان داشت: اگر ولایت پذیری نباشد، علم و دانش طلبه به خودی خود هیچگونه ارزشی ندارد.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهرستان خوسف، گفت: در این مدرسه علمیه، تعداد 25 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند و در سال گذشته نیز به لحاظ علمی موفق به کسب رتبه نخست در بین حوزه های علمیه استان شده است.

رئیس  حوزه علمیه خوسف اضافه کرد: در حال حاضر، در مجاورت این مدرسه علمیه، درحال ساخت یک ساختمان جدید مجهز به فضای آموزشی جدید و کتابخانه هستیم .

خانم آبدار متراژ زمین ساختمان جدید فضای آموزشی را، حدود 120 متر عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت این مکان جدید در واقع سبب ایجاد تحول در این حوزه علمیه و منطقه می شود.

وی در پایان با بیان این که ساخت ساختمان جدید آموزشی حوزه علمیه خواهران خوسف در مرحله مسقف کاری قرار دارد، گفت: از کلیه خیران تقاضا می شود تا در صورت امکان در این زمینه، یاری رسان ما باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha