پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی از آثار و برکات قیام ۱۹ دی مردم قم است، ابراز داشت: امروز عزت و عظمت ایران اسلامی در دنیا زبانزد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز قیام 19 دی، اظهار داشت: در روایات دینی مطرح شده که بنیان گذاران یک سنّت نیک، همواره در طول تاریخ از آثار و برکات آن سهیم هستند.     

وی با بیان اینکه مردم و حوزه علمیه قم بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: قمی ها زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند و این حرکت پرشور در سایه زعامت امام راحل(ره) به اقصی نقاط کشور گسترش یافت.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به اینکه در گذشته چندان متوجه آثار و برکات قیام 19 دی و پیروزی انقلاب نبودیم، اظهار داشت: به هر اندازه که زمان پیش می رود، شاهد عزت و عظمت بیشتر انقلاب اسلامی هستیم که این دستاورد حاصل قیام 19 دی است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی به تحقیر شدن ایران در طول دوران حکومت شاهنشاهی در کشور اشاره داشت و گفت: متاسفانه پیش از پیروزی انقلاب، سران آمریکا و انگلیس بر ما حکومت می کردند و کشوری ضعیف در دنیا بودیم.

*آزادی حلب به رغم اراده دشمنان بود

وی با اشاره به عزت و عظمت امروز انقلاب اسلامی در دنیا، اظهار داشت: امروز شاهد این هستیم که به رغم اراده و تلاش ابرقدرت ها و آمریکا برای تبدیل کردن حلب به مقر داعش و تروریست ها، جبهه مقاومت حلب را آزاد می کند.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستاوردهای امروز انقلاب اسلامی از آثار و برکات قیام 19 دی مردم قم است، ابراز داشت: امروز عزت و عظمت ایران اسلامی در دنیا زبانزد است.

*دستاوردهای دفاعی و علمی

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی همچنین به پیشرفت های علمی و نظامی ایران اسلامی در طول دوران انقلاب اسلامی اشاره داشت و افزود: امروز ما در میان پنج کشور  پیشرفته دنیا در زمینه تولید موشک هستیم؛ همچنین از نظر پهپادسازی در میان کشورهای برتر قرار داریم.

وی افزود: پیشرفت های نظامی و دفاعی کشور زمینه ساز اقتدار و حفظ امنیت انقلاب شده است چراکه اگر این صنایع دفاعی نبود، دشمن ما را نابود می کرد.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه نهال انقلاب اسلامی امروز به درختی تنومند تبدیل شده است، اظهار داشت: پیشرفت های علمی کشور در زمینه نانو و سایر علوم در سایه انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

*انقلاب اسلامی پشتیبان مظلومان عالم است

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان با اشاره به اینکه امروز همه مظلومان عالم، انقلاب اسلامی را پشتیبان و حامی خود می دانند، تصریح کرد: نباید قیام 19 دی را محصور به قم دانست زیرا آثار و برکات آن به دنیا رسیده است.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha