جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در مصاحبه با خبرگزاری حوزه

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مستقیم قیام ۱۹ دی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قیام پرشکوه مردم عزیز قم و خون شهدای طلاب و مردم عزیز این شهر تبدیل به سیلی بنیان کن شد که به تدریج سقوط نظام دیکتاتور پهلوی را به دنبال داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز قیام 19 دی، اظهار داشت: قیام خونین مردم قم در 19 دی 1356، نقطه عطف نهضت امام خمینی(ره) در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم قیام 19 دی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قیام پرشکوه مردم عزیز قم و خون شهدای طلاب و مردم عزیز این شهر تبدیل به سیلی بنیان کن شد که به تدریج سقوط نظام دیکتاتور پهلوی را به دنبال داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بعد از حادثه خونین 19 دی، مردم شریف تبریز مراسم اربعین شهدای قم را برگزار کردند و این حرکت به صورت موج گونه در سایر استان ها نیز ادامه یافت و پژواک حادثه بزرگ 19 دی به سراسر کشور رسید و امواج این اتفاقات بزرگ موجب تسریع پیروزی انقلاب شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه برپایی نظم اسلامی از برکت قیام خونین مردم قم در 19 دی1356 است، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار، افتخار و سربلندی در جهان اسلام درخشش دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی محل پیدایش و کانون پرگار بیداری اسلامی در دنیا شد، گفت: این آثار و برکات انقلاب در عالم از ثمره شهدای قیام 19 دی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سالروز قیام 19 دی، اظهار داشت: این روز از چنان اهمیتی برخوردار است که هرساله مقام معظم رهبری،   بخشی از اوقات ارزشمند خود را صرف تعظیم و زنده نگاه داشتن این روز بزرگ کرده و با اقشار مختلف مردم شریف و انقلابی قم دیدار می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس با اشاره به اینکه دیدار هرساله مردم قم با رهبر معظم انقلاب در راستای بزرگداشت 19 دی و تداوم روحیه انقلابی مردم قم در پشتیبانی از آرمان های امام راحل انجام می شود، افزود: یاد و خاطره آن قیام باشکوه، هرساله در سالروز قیام مردم قم در محضر مقام معظم رهبری تجدید می شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha