جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: حوزه های علمیه و روحانیت، معارف الهی اعم از حجاب، نماز، جهاد و دیگر احکام الهی را به دست مردم رسانده و از دین خدا نگهبانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی، شب گذشته در مراسم ولادت امام حسن عسکری(ع) و عمامه گذاری جمعی از طلاب همدان، بیان داشت: لباس روحانیت یکی از بزرگترین نعمت های زندگی طلاب است.

وی در ادامه افزود: تحصیل در حوزه و زندگی طلبگی یک توفیق الهی است، لذا ما باید برای این نعمت بزرگ شکرگزار خداوند متعال باشیم، البته شکر نعمت های خداوند که یکی از بزرگ ترین آنها طلبگی است به دو امر بستگی دارد نخست مواظبت اعمال خود دوم استفاده مناسب از این نعمت ها.

مدیر حوزه علمیه همدان، تبلیغ دین را ادامه راه انبیا دانست و خطاب به طلاب افزود: شما طلاب در راه انبیاء الهی قدم گذاشته اید، به همین خاطر مسئولیت خطیری بر عهده دارید، سعی کنید گناه نکنید و مداومت بر گناه نداشته باشید که این مساله سبب سرد شدن انسان نسبت به دین و خداوند شده و آرام آرام او را از وادی معرفت به خداوند کنار می زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت، معارف الهی اعم از حجاب، نماز، جهاد و دیگر احکام الهی را به دست مردم رسانده و از دین خدا نگهبانی می کنند، ابراز داشت: کسی می تواند خادم دین خدا باشد که ارتباط نزدیکی با حضرت حق داشته باشد، به همین دلیل از خداوند بخواهید که شما را در خدمتگزاری به دین یاری کند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان با اشاره به نقاط قوت حوزه های علمیه، گفت: همیشه به نکات قوت یک مجموعه نگاه کنید، البته در حوزه ها نقص هایی نیز وجود دارد و ما باید آنها را رفع کنیم، ولی نباید عیب جویی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha