پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهائیت

حوزه/ معاونت تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان به منظور تربیت نیروهای کارآمد جهت مواجه با افکار و تبلیغات مکاتب و ادیان انحرافی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با بهائیت و عرفان های نوظهور ویژه طلاب و روحانیون کرده است.

حجت الاسلام حجت  قربانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، با اشاره به فرمایش رهبر معظم اتقلاب مبنی براینکه «مهم ترين بعد تهاجم فرهنگي همين عرفان هاي نوظهور است» اظهار کرد: وظيفه ما به عنوان روحانیون و طلاب در راستای رسالت خطیر خود یعنی هدایت جامعه اسلامی اين است
که افكار و اندیشه های گروه های انحرافی را خوب بفهميم و راه مقابله با آن را پيدا كنيم.

وی با بیان اینکه در جامعه امروز هجمه دشمنان در ابعاد مختلفی علیه ملت و جامعه اسلامی ایرانی مشهود است، گفت: يك بخشی از اين هجمه مربوط به فرقهها و عرفانهای نوظهور است  که قصد دارند اقشار مختلف مردم و بخصوص جوانان و  طلاب را به سوی خود کشانده و منحرف نمایند.

مسئول تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان تاكيد كرد: دشمنان حتی برای نوجوان، جوانان و خانواده های روستايی ما برنامه  ریزی کرده اند و برای هر سليقهای متناسب آنها طرحی هایی را نگاشته اند،  لذا اين وظيفه حوزه علميه است كه خود را تجهيزکرده  و به روز باشد و برای جديدترين شبهات جامعه  برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: به منظور آشنایی طلاب با فرقه ها، ادیان و شبهات موجود و در راستای  دشمن شناسی و پاسخ گویی به شبهات و همچنین تربیت نیروهای کارآمد جهت مواجه با افکار و تبلیغات مکاتب و ادیان انحرافی، معاونت تبلیغ و تهذیب ازبین طلاب واجد شرایط حوزه علمیه اصفهان برای سه دوره  آموزشی آشنایی با بهائیت و عرفان های نوظهور ثبت نام به عمل می آورد.

وی با اشاره به شیوع و ترویج هدفمند فرق انحرافی چون بهائیت  و عرفان های نوظهور از سوی دشمن در اصفهان و مناطق خاص استان،  ادامه داد: طلاب پایه 6 به بالا حوزه علمیه اصفهان در صورت علاقه مندی برای افزایش مهارت های تبلیغی خود می توانند در این سه دوره ثبت نام کنند.

مسئول تبلیغ  و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان یاداور شد: سعی ما براین است که  پس از برگزاری این سه دوره به صورت متمرکز برای طلاب علاقه مند و ثبت نامی در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در مدارس علمیه سطح استان نیز برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: همه اساتید این سه دوره آموزشی  از قم می آیند و سرفصل ها نیز با هماهنگی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور تبیین و تدوین شده است

حجت الاسلام قربانی در توضیح نحوه ثبت نام  و زمان برگزاری این سه دوره آموزشی گفت: مهلت ثبت نام در این دوره ها تا 27 دی ماه بوده و دوره آموزشی  عرفان ها ی نوظهور از 29 دی ماه الی 10 بهمن ماه  به مدت 48 ساعت و دوره بهائیت از 6بهمن ماه الی 21 بهمن ماه به مدت 32 ساعت ویزه طلاب پایه 6 به بالا و یا طلابی که موفق به گذراندن 150  واحد درسی حوزه های سفیران هدایت شده اند، برگزار می شود.

وی در تشریح امتیازات شرکت در این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: ارائه گواهینامه پایان دوره به فراگیران، فعالیت در طرح های تبلیغی و امکان حضور فراگیران برتر دوره های عمومی در دوره های تخصصی از جمله امتیازات شرکت در این دورهاست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha