جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی سبب تقویت ایمان و نفع‌ رسانی به مردم می‌شود، گفت: اگر طلاب و روحانیان مشارکت بیشتری داشته باشند، شاهد راه اندازی یک گروه جهادی در هر مدرسه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه شنبه، در آیین تجلیل از روحانیون و گروه های تبلیغی جهادی اربعین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابی ماندن حوزه های علمیه، گفت: طلاب جوان دارای پتانسیل زیادی در زمینه روحیه جهادی و انقلابی هستند، لیکن تاکنون آن ‌چنان که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی سبب تقویت ایمان و نفع‌ رسانی به دیگر اقشار جامعه می‌شود، افزود: اگر طلاب و روحانیان با اشتیاق بیشتری در این اردوها شرکت کنند آرام آرام شاهد راه اندازی یک گروه جهادی در هر مدرسه خواهیم بود.

دبیر شورای استانی حوزه‌ علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اردوهای جهادی دارای برکات بسیار ارزشمندی است، افزود: باید این گونه فعالیت ها در طول سال تداوم داشته باشد و فقط مختص به زمان خاصی مثلا در تابستان نباشد.

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی 2 گروه جهادی ثبت شده طلاب و روحانیان وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت مدارس علمیه استان بیش از این است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تا سال گذشته بودجه اردوهای جهادی طلاب در استان به دانشجویان اختصاص می یافت، گفت: با ورود طلاب و روحانیان به اردوهای جهادی از سال گذشته، خدمات مناسبی به مردم محروم روستاهای استان ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کاروان های جهادی طلاب افزود: حضور و مشارکت طلاب و روحانیون در اردوهای جهادی مقدمه حضور تبلیغی این عزیزان در تجمع بزرگ و میلیونی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام سالاری مکی در پایان به حضور جهادی طلاب در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: باید حضور طلاب و روحانیون در اربعین حسینی آسیب شناسی شده تا حضور طلاب در این تجمع میلیونی پرشورتر از سال های پیش باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha