پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به این که خبرنگاری، یکی از حساس ترین و پرمخاطره ترین مشاغل ها است، گفت: مردم باید به حقیقت رویدادها پی برده و برای مثال جنایات آمریکا از حالت عادی اخبار خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شنبه شب در همایش خبرنگاران و فعالان رسانه ای در استان، اظهار کرد: کلمه رسانه، با موضوع تبلیغ در عربی، همسو و مرتبط است.

وی با تاکید بر این که خبرنگاران باید بر اساس رعایت عدل، سرعت و دقت در خبررسانی گام بردارند، تصریح کرد: بزرگ ترین خدمت، در به دست آوردن پیروزی برای یک جامعه است و خبرنگاران سهم بسزایی در سرنوشت جامعه را رقم می زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به جنایت مستکبرین در جامعه، خاطرنشان کرد: رسانه های غربی بسیاری از جنایات را عادی جلوه داده و در اذهان مردم می گنجانند، که این کار آنان، نشان از بزرگ ترین نمود تبلیغات استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در اشاره به بحث جنگ رسانه ها، یادآور شد: اگر جنگ رسانه ها، در راه خدا و برای خدا باشد، قطعا جبهه رسانه ای اسلام، پیروز است.

وی با بیان این که نقش رسانه ها در جامعه بسار تاثیرگذار است، اذعان داشت: با یک جمله خبرنگاران، یک حرکت الهی متوقف یا یا یک فعالیت سازنده در جامعه فرهنگ سازی می شود.

همایش خبرنگاران و فعالان رسانه ای خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که فن خبرنگاری، بالاترین فن حرکت اجتماعی محسوب می شوذ، ابراز کرد: رسانه ها می توانند با نشر یک خبر، به صورت بسیار مثبت یا منفی جامعه را به سمت آبادانی یا ویرانگی  هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این که امام راحل «ره»، نقش بسیار اساسی در هدایت جامعه اسلامی داشتند، مطرح کرد: ایشان به صورت بسیار واضح و با زبان ساده نقش مردم را برای شکوفایی و انقلاب اسلامی بیان کردند، تا جایی که برای دورترین مردم در هر روستایی، مطالب بسیار قابل فهم بود؛ این در حالی بود که بعد از صحبت های ایشان، برخی رسانه ها در خبرهای خود تیترهایی می زدند که تفاوت بسیار زیادی با اهداف ایشان داشت که این مساله جای بسی تأسف است.

وی با بیان این که همواره آمریکا جنایت های زیادی را در طول تاریخ انجام داده است، بیان کرد: در هرجایی که ظلم و ستم، قتل و غارت، تجاز و چپاولگری صورت می پذیرد، می توان ادعا نمود که تفکر آمریکایی حکمفرما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که خبرنگاری، یکی از حساس ترین و پرمخاطره ترین مشاغل ها است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به رسالت شان آشنا بوده و با بصیرت و هوشیاری کامل، مراقب دسیسه های دشمن در بحث خبرنویسی و خبررسانی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha