پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم گفت: عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای زنان ایرانی و به ویژه قمی است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) ابراز داشت: امروز که متاسفانه در جامعه ما شاهد تشدید برخی انحرافات و آلودگی ها هستیم بهترین راه نجات از این مسایل، تاسی به سیره اهل بیت(ع) است.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) با این که جزو چهارده معصوم نبودند اما با عبادت و علم و پاکدامنی خود به مقام عصمت رسیدند و لذا الگوی مناسب برای زنان و دختران جامعه ما در بهتر زیستن و پاک بودن هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: البته الگوی همه اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت معصومه(س) ، حضرت زهرا(س) است که همه ابعاد زندگانی ایشان برای ما به خصوص جامعه بانوان و دختران ما ، اُسوه حسنه می باشد.

 وی گفت: آنچه ضرورت دارد این است که برای این که همه آحاد جامعه از سیره و فرهنگ و کلام اهل بیت(ع) الگوگیری کنند باید ما برنامه جدی و روشنی داشته باشیم و به خصوص از ظرفیت های عظیم فرهنگی و رسانه ای خود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین مطهری گفت: در این میان رسانه ملی با ساخت فیلم وسریال درباره بزرگانی چون حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه (س) می تواند انبوه مخاطبان خود را با این حقایق سعادت بخش به خوبی آشنا کند و زمینه هدایت جامعه به سمت فضایل برآمده از فرهنگ دینی را مهیا سازد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha