جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مشاور خانواده

استاد دانشگاه در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد یکی از عوامل بروز مشکلات و اختلافات خانوادگی بین همسران را وجود پوکی های اعتقادی دانست و گفت: خداباوری است که به انسان اجازه می دهد برای خدا با همسر، خوب رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد،  محمد حسین فلاح از اساتید دانشگاه در نشست طلاب متأهل مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد که به همراه همسرانشان در همایش طعم خوش زندگی شرکت کرده بودند، باطرح این سؤال که شاه کلید مهارت چیست؟ اظهار کرد: اگر ریشه های توحید را در وجودمان محکم و ثابت کنیم، در مقابله با بحران های زندگی می توانیم موفق باشیم.

وی یکی از مشکلات اساسی در اختلافات همسران را پوکی های اعتقادی دانست و افزود: این موضوع باعث می شود همسران با کوچکترین محرکی بشکنند و خداباوری است که به انسان اجازه می دهد برای خدا با همسر، خوب رفتار کنیم.

این مشاور خانواده با اشاره به برخی مصداق های پوکی های اعتقادی در خانواده بیان کرد: خداباوری باعث می شود خانواده را بهترین مکان برای جمع کردن توشه برای آخرت بدانیم و در این راه تمام تلاش خود را به کار ببندیم.

 فلاح رعایت ادب در برابر قرآن را شامل «ادب ظاهری» و « ادب تطبیقی» عنوان کرد و گفت: ادب ظاهری با طهارت حاصل می شود و ادب تطبیقی یعنی قرآن بخوانیم و به خود بگوییم من چگونه ام؟ که به میزان مطابقت با قرآن، انسانیت ما سنجیده می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به حبّ حق و حبّ نفس در وجود انسان، یکی دیگر از مهارت های حل تعارضات زناشویی را حق مداری در گفتگو دانست و افزود: اگر حبّ نفس را کنار بگذاریم و در مسیر حق قرار بگیریم، مشکلات زندگی حل خواهد شد. امام خمینی(ره) در کتاب جهاد با نفس، مهم ترین مسأله برای شیطان را سقوط انسان از طریق حبّ نفس می دانند.

 فلاح، آخرین مهارت برای حل اختلافات زن و شوهر را نیکو سخن گفتن دانست و افزود: قول اَحسن همواره مورد تأکید قرآن و روایات بوده است و ما به عنوان یک مسلمان باید تمرین کنیم در لحظه، بهترین حرف را بیان کرده و اجازه نفوذ شیطان به روابط اجتماعی مان را ندهیم.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha