جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد گفت: لازمه آمادگی مردم برای ظهور امام عصر(عج)، معرفت و شناخت امام زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»ا در یزد؛ به معنای واقعی منتظران ظهور امام زمان(عج)اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار آمادگی در معرفت ، احساس و رفتار آدمی است؛ معرفت به امام عشق به او را در دل می آورد و زمینه ساز تحول در رفتار و عمل آدمی می شود و او را لایق درآمدن به خیمه ی امام می کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان حدیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص برترین اعمال منتظران گفت: پیامبر(ص)می فرماید: «أفضل الأعمال انتظار الفرج / برترين عمل ها انتظار فرج است»، حقيقت انتظار چشم به راهی و اميد به آينده است، البته چشم براهی و اميدی كه همراه با حركت و پويايی و سازندگی می باشد ، نه انزوا و گوشه‌گيری و به همين خاطر در سخنان پيشوايان دينی از انتظار به «عمل» تعبير شده است.

 وی تقویت بُعد معنوی را یکی از ویژگی های منتظران امام زمان(عج)برشمرد و افزود: کسانی که می توانند با امام عصر(عج)همراهی کنند که از نظر معنوی با آن حضرت سنخیت و تناسب داشته باشند.

عضو شورای سیاستگذاری بنیاد حضرت مهدی(عج) در ادامه اظهار داشت: منتظران حضرت مهدی(عج) باید خود را از نظر جسمی آماده كنند تا در روز ظهور در ركاب حضرت با دشمنان خدا مبارزه كنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس به ویژگی های منتظران ظهور امام عصر(عج)اشاره کرد و گفت: منتظر تلاش می كند فضايل را در جامعه گسترش دهد و با جديت و كوشش ، ياران و سربازان توانمندی برای حضرت مهدی (عج) تربيت كند و از اين طريق زمينه را برای ظهور آن امام مهربان فراهم نمايد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه انتظار واژه‌ای است با يك دنيا معنی و منتظر واقعی با انتظار، به معنويت، آمادگی جسمی ، پرهيز از رذايل اخلاقی ، آراسته شدن به فضيلت‌ها و زمينه‌سازی و سازندگی می ‌رسد و به همين خاطر انتظار از بهترين عمل‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آماده ساختن مردم برای ظهور امام زمان(عج) یکی از مهمترین کارهای بنیاد مهدویت است اظهار داشت: بنیاد مهدویت می تواند با این کار اولین شرط فرج آن حضرت را تحقق بخشد زیرا تا مردم خواهان ظهور امامشان نباشند ، فرج تحقق نخواهد یافت.

عضو شورای سیاستگذاری بنیاد حضرت مهدی(عج) لازمه آمادگی مردم برای ظهور آن حضرت را معرفت و شناخت امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: اگر مردم امام زمانشان را بشناسند دلباخته او می شوند، کسی که دلباخته شد گوش به سخنان امامش می دهد به این معنا که با گوش دادن ، گناهی انجام نخواهد داد و زمانی که گناه از جامعه رخت بربندد ظهور آن حضرت تحقق خواهد یافت، همانگونه که امام زمان(عج)می فرماید: شما گناه نکنید من به دیدار شما خواهم آمد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha