پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش مديريت مطلوب ازديدگاه حضرت علي (ع)

سمينار «بررسي رهبري و مديريت مطلوب از ديدگاه حضرت علي (ع) و آموزه هاي نهج البلاغه» يكشنبه ١٩ دي مطابق با ٨ ژانويه در محل تالار همايش هاي موزه سالارجنگ حيدرآباد هند برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، این همایش به بررسی ابعاد حکومت خوب و حاکم مطلوب از دیدگاه امام علی (ع) و نوع عملکرد آن امام در دوران حکومت شان پرداخت.

زاهد علی خان مدیر مسئول روزنامه سیاست، شوکت علی میرزا رییس انجمن نهج البلاغه، حسن نوریان سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد و جمعی دیگر از اساتید دانشگاه و علمای سنی و رهبران سیک، سخنرانان این همایش بودند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد در این همایش و در بررسی موضوع حکومت خوب، به نامه امام علی (ع) به عنوان مالک اشتر اشاره و آنرا نمونه ای از مدیریت خوب در دولت خوب دانسته و با توجه با آشوب ها و نابسامانی هایی که در دنیای کنونی وجود دارد، این نامه را به عنوان گنجینه ای برای دولتها و شرایط کنونی عنوان نمودند.

وی اشاره گفت: "توجه به این گنجینه می تواند بخش مهمی از مشکلات فعلی جامعه بشری را حل نماید و حل این مشکل تنها در ابعاد سیاسی و اجتماعی نیست بلکه می تواند مشکلات بین افراد و زندگی روزمره را نیز تحت تاثیر قرار دهد. فروتنی و خضوع آن امام در نامه به مالک که اشاره می کند مالک در درجه اول خدمتگزار مردم است، روشن می-گردد."

سرکنسول ایران در ادامه، به بخشش و چشم پوشی از اشتباهات توسط حاکم به عنوان آیینه ای رحمت پروردگار اشاره نمود و  با توجه به نوع برخورد برخی از حکام با مردم، به نامه امام علی (ع) به مالک ارجاع داد که به مالک امر شد پس از آزمایش افراد به آنها وعده پست و مقام دهد.

وی ادامه داد: امام در نامه به مالک اشاره می نمایند که از انتقادات سازنده استقبال نماید و آنرا بپذیرد و پناهگاهی برای افرادی باشد که گلایه و شکوه از حکومت دارند.

وی  در ادامه به این نکته نامه مذکور اشاره نمود که: "افراد لازم است نسبت به دیگر مذاهب تحمل داشته باشند که بر اساس توصیه امام علیه السلام، احترام نسبت به این افراد باید رعایت گردد، عملیاتی کردن دیدگاه های امام علی (ع) می تواند زمینه ای برای صلح، همزیستی مسالمت آمیز، احترام و تحمل باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha