جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شاهچراغی-دیدار مدیر و معاونان حوزه سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی را مهمترین ماموریت حوزه های علمیه خواند و بر لزوم توسعه مدارس علمیه با مشارکت خیّرین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب علام و باسواد، گفت: علم به تنهایی انسان ساز نیست و اگر در کنار آن تقوا و اخلاص نباشد، هیچ فایده ای ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به علم آموزی و تهذیب بصورت توأمان، تصریح کرد: بهترین نفع و سود برای جامعه، سود علمی است، البته علمی که همراه با دین و اخلاق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به نقش اساتید در تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی اشاره کرد و افزود: اساتید نقش بسیار موثری در پرورش طلاب دارند، لذا باید با دقت و براساس توانمندی انتخاب و جذب شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان با تاکید بر لزوم توسعه حوزه های علمیه با مشارکت خیرین، افزود: در بحث ساخت و ساز مدارس علمیه، ظرفیت بسیار خوبی از سوی خیرین  در استان وجود دارد که باید با  ارتباط و تعامل موثر از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

آیت الله شاهچراغی در پایان به رشد حوزه استان سمنان اشاره کرد و گفت: با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد و مسئولان حوزه استان، شاهد رشد خوب و قابل ملاحظه ای در مدارس علمیه هستیم که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه سمنان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه استان، گفت: تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی در اولویت همه برنامه های حوزه استان است.

در این دیدار همچنین، معاونان حوزه علمیه استان سمنان، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های معونت مربوطه را ارائه دادند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha