جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب بانکداری بدون ربا

حوزه/ کتاب "تجربه بانکداری بدون ربا در ایران" اثر جدید سیدعباس موسویان و حسین میثمی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این کتاب با ارائه مبانی نظری بانکداری اسلامی و تجربه اجرای بانکداری بدون ربا در نظام بانکی کشور، اشاره ‌های مفیدی به برخی از مباحث بانکی با اهمیت از منظر شرعی دارد.

از امتیازهای این اثر، تحلیل ‌های عالمانه و معطوف به چالش ‌های اجرای بانکداری اسلامی در سه دهه گذشته و در نتیجه، ارائه توصیه ‌های سیاستی مشخص به بانک مرکزی، دولت و سایر ذی ‌نفعان مرتبط، به منظور اجرای بهتر قانون عملیات بانکی بدون ربا و ارتقای سطح انطباق با شریعت در فعالیت ‌های بانک ‌های کشور است که در مجموع، اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان خواهد گذاشت.

«بانکداری و مالی اسلامی» دانش نوپایی است که متفکران بانکداری اسلامی درباره ابعاد گوناگون آن به کاوش پرداخته‌اند. امروزه گسترش این موضوع، افزون بر ابعاد نظری، در مقام عمل و تجربه نیز رشد فراوانی داشته است که خود ضرورت توجه بیشتر به ابعاد و مسائل آن در فضای علمی کشور را آشکار می‌کند. «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» به دنبال تبیین بانکداری اسلامی در فضای تجربی و چارچوب ‌های رایج ایران است که در آن، مسائل مهمی مانند: اصول و ضوابط بایسته انطباق بانکداری با شریعت، نظارت شرعی و غیره بیان شده است.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی: http://poiict.org مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha