شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضایی / مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم

حوزه/ مهندس رضایی با بیان این مطلب که آشفتگی معماری از مشکلات امروز کشور است، گفت: امروز انسجام معماری ایرانی اسلامی را از دست داده ایم؛ در حالی که در سایر کشورها، بافت های سنتی و با ارزش تاریخی را حفظ کرده و مراکز توریستی نیز دایر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر رضایی امروز در دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قم با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: این کنگره در حال حاضر در 31 استان، فعال بوده و سال آینده به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که آشفتگی معماری از مشکلات امروز کشور است، ابراز داشت: امروز انسجام معماری ایرانی اسلامی را از دست داده ایم؛ در حالی که در سایر کشورها، بافت های سنتی و با ارزش تاریخی را حفظ کرده و مراکز توریستی نیز دایر است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم خاطرنشان ساخت: دیدار با مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه از برنامه های ماست که در این راستا رهنمودهای راهگشایی را دریافت نموده ایم.

مهندس رضایی تصریح کرد: این کنگره سی ام دی ماه سال جاری در تالار شهر، برگزار و از جنابعالی نیز برای سخنرانی در این کنگره دعوت می نماییم.

وی با بیان این مطلب که انتظار داریم حوزه در این زمینه ایده ها و دیدگاه های خود را بیان نماید، اظهار داشت: تا به امروز بیش از 60 مقاله از سوی دبیرخانه کنگره دریافت شده و مقالات برتر نیز به کنگره ملی ارسال خواهد شد.

در ادامه، مهندس فاطمی، دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قم نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز بستر مشخص مطالعه شده منسجم نسبت به تاریخ قم نداریم تا بتوان از آن الگوبرداری کرد.

وی ابراز داشت: پیشنهاد شورای علمی این کنگره آن بوده که با کمک استان، دانشنامه تاریخ قم مدون و منسجم شود.

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان قم با بیان این مطلب که میراث فرهنگی کشور، محجور و در حال تخریب است، خاطرنشان ساخت: یکی از مباحث مهم در میراث فرهنگی، بحث فرهنگی است تا بتوان از تخریب این میراث گرانبها جلوگیری کرد.

مهندس فاطمی در پایان تصریح کرد: آشنایی خانواده های ایرانی و خارجی از میراث فرهنگی یکی از بهترین راه های فرهنگ سازی است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha