پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ استاد حوزه گفت: حرکت حضرت معصومه (س) از مدینه به سمت خراسان نشانگر ولایت پذیری و روحیه جهادی ایشان بود .

حجت الاسلام والمسلمین محمد توانایی، مدیر سابق مدرسه علمیه دارالحکمه تهران در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در تهران ضمن تسلیت به مناسبت وفات خضرت معصومه (س)، بیان کرد: ایشان فرزند، خواهر وعمه امام معصوم بوده اند واین مسئله موجب اهمیت بیشتر ایشان است.

وی ضمن بیان ارزش والای شخصیت حضرت معصومه(س) در بین دختران امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: همان گونه که پیامبر(ص) در مورد فاطمه زهرا(س) جمله (فداها ابوها) را به کار برده اند؛ حضرت موسی بن جعفر(ع) نیز این تعبیر را برای دختر خود حضرت معصومه(س) به کار می برند.

حجت الاسلام والمسلمین توانایی با اشاره به مقام علمی فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: در جای جای زندگی با برکت این بانوی اسلام برتری های علمی و عملی ایشان قابل رؤیت است.

وی افزود: حرکت ایشان از مدینه به سمت خراسان نشانگر ولایت پذیری و روحیه جهادی ایشان است.

این استاد حوزه  با بیان این که در آن زمان والاترین معروف دفاع از ولایت بوده است، ابراز کرد: حرکت حضرت معصومه همچنین بهترین راه برای امر به معروف ونهی از منکر در فضای فرهنگی آن زمان بود.

وی با اشاره به این که حضرت موسی بن جغفر(ع) و خانواده ایشان، به سبب فضای خفقان آن زمان، تحت مراقبت ونظار شدید بودند، اظهار کرد: این مسئله مهم ترین واساسی ترین دلیل برای ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) وسایر دختران امام هفتم(ع) بوده است. زیرا در این شرایط هیچ کس جرات خواستگاری از دختران ایشان را پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین توانایی با تاکید بر ضرورت زیارت و پابوسی ایشان بیان کرد: در کلام معصومین(ع) وهمچنین پیامبراکرم(ص)، جملاتی وجود داردکه  فضیلت زیارت ایشان را بیان می کند. از این جمله روایتی از امام رضا(ع)است که فرمودند: هرکس در قم خواهرم فاطمه را زیارت کند، مرا زیارت کرده است.

وی افزود: اطلاق اوصاف حضرت زهرا(س) بر ایشان، در زیارت نامه حضرت معصومه(س)، نشانه ی دیگری بر بزرگی این شخصیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha