سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران، با بیان این که جامعه به حضور فقیهان نیازمند است، گفت: امام خمینی(ره) پاسدار حریم مقدس دین بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی فرد، شب گذشته در بیست و دومین همایش ستارگان محراب که با هدف بزرگداشت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی، در مسجد احمدیه محله نارمک تهران برگزارشد، با بیان شاخصه های اخلاقی و علمی این روحانی وارسته اظهار داشت: آیت الله جلالی خمینی به عنوان شاگرد انقلابی و آراسته به  فضایل دینی و اخلاقی در مسیر تبیین آموزه های دین، رسالت قرآن و اهل بیت(ع) درمبارزه با نمادهای ظلم و ستم و فراهم کردن بستر حاکمیت دینی به عنوان بازوی پرتوان برای امام خمینی(ره) حرکت خود را ساماندهی نمود. 

وی ادامه داد: ایشان از محضر علمای طراز اول حوزه علمیه قم همانند آیت الله العظمی بروجردی و علامه طباطبایی بهره برده اند؛ همچنین ایشان با معرفی امام راحل (ره) درشهر تهران حضور یافته و نقش تربیتی و رسالت دینی و الهی خود را  شروع کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به مبارزات انقلابی آیت الله جلالی خمینی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دستگیری و حضور درزندان های تاریک و پر از شکنجه رژیم منحوس پهلوی، این مجاهد فرزانه را از حرکت در مسیر انقلاب باز نداشت و در سنگر دفاع از دین در رویارویی با  قدرت ها مردانه و مستحکم ایستاد و در کنار مردم و به عنوان روحانی مبارز ونقش آفرین ادای وظیفه کرد.

وی با بیان این فرمایش مرحوم آیت الله بهجت(ره) که فرمودند "اراده فقها بر این بود که علمایی آشنا با مسایل شرعی تربیت کنند و این فقها رساله عملیه معصومین(ع) را در اختیار مردم قرار دادند" گفت:  آنچه در مدرسه اهل بیت(ع) رخ داد و به اراده پیشوایان معصوم دین تعلق گرفت، تربیت فقهای برجسته، هوشمند، عالم و وارسته برای هدایت جامعه بشری است در حالی که درمدارس اهل سنت شاهد آن هسیتم، که خواهران و برادران مسلمان ما در جامعه از ائمه اربعه خویش تبعیت می کنند، به گونه ای که مسلمان شافعی مسایل دینی خود را بعد از چند صد سال از امام شافعی و امام مالکی تقلید می کند، اما اراده معصومین(ع)،تربیت عالم دینی و فقیه بود تا با ادله، احکام  را استنباط  و به مردم ارایه نمایند.

ابوترابی فرد ثمره ارزشمند مکتب امام صادق(ع) را تربیت افرادی چون شیخ طوسی ها توصیف نموده و خاطرنشان کرد: مدرسه امام صادق(ع) مدرسه تربیت فقیه است و فقیه شخصیت علمی وارسته ای است که از قران، روایات نبی مکرم اسلام(ص) و سخنان گهربارمعصومین(ع)، آموزهای دین در موضوعات مختلف را استنباط  و به پیروان مدرسه اهل بیت ارائه می دهد.

وی با بیان این که ما در جامعه به حضور فقیه و امام نیازمند هستیم، افزود: آنچه در مدرسه اهل بیت(ع) به ما آموزش داده می شود، تقلیدی که نتواند جامعه را به حرکت در آورد، صحیح نیست، بلکه باید در جامعه اسلامی شخصیت بزرگی همچون امام خمینی محور قرار می گیرد، تا با دانش، علم، بصیرت، عدالت، اقتدار و هدایت بتواند مسیر جامعه را هموار سازد؛ لذا علما در عالم تشیع با طراوت، با نشاط و هوشمند حضور دارند و مسایل سیاسی واجتماعی را با درایت تمام رصد می نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تکریم مقام شامخ امام راحل درمقام یک رهبر برجسته ی دینی یادآورشد: امام خمینی(ره) پاسدارحریم مقدس دین و جایگاه هدایت و روشن گری است بنابراین اگراین جایگاه کامل مبتنی بر دانش وعلم الهی نبود، امروز امام راحل هم فراموش شده بود. امروزاگرمی بینید درسوریه و لبنان و عراق و بحرین ویمن سخن از احترام به روحانیت دینی و جایگاه والای اهل بیت(ع) مطرح است، به  دلیل حضوراندیشه ها و منویات و تدابیرمقام معظم رهبری است که در مسیر سیره ی امام خمینی(ره) ادامه یافته است. 

وی ادامه داد: اگرنظام ما امروز درعرصه های مختلف اقتدارهایی کسب نموده و به جایگاه بالایی رسیده ایم، به آن دلیل است که علم و دانش پشتوانه آن بوده است چون جوامعی که در منجلابی از ضد ارزش ها فروغلتیده و مورد تهدید هستند، شاهد فاصله آن ها ازعلم آموزی و دانش محوری هستیم.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران درپایان گفت: انبیاء الهی آمده اند تا صراط مستقیم را به انسان ها نشان دهند و صراط مستقیم در سایه مشعل پر فروغ علم ودانش شناخته می شود. این سخن قرآن کریم است که درآیات نورانی آن اشارات فراوانی را به علم و فراگرفتن دانش می بینیم.

313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha