جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی

حوزه / با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و دیگر علمای شیعه و سنی این استان یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی گرامی داشته شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، در این مراسم که آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، رئیس کل دادگستری، دادستان زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، دستیار ویژه استاندار و مدیران کل و مسئولان دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند، مردم شیعه و سنی زاهدان با ذکر فاتحه و قرائت قرآن یاد و خاطره این یار دیرین امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ضایعه اسف بار فقدان فرزند رشید و برومند نظام جمهوری اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر امام زمان(عج)، رهبر انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای بزرگوار، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده ی این بزرگوار تسلیت عرض می کنم.

آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گره خورده با شخصیت نظام اسلامی است و هیچ گاه از این مسیر جدا نشد.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: از همان روزهای نخست جرقه زدن انقلاب اسلامی یکی از کسانی که همیشه در کنار حضرت امام راحل(ره) می درخشید آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

نماینده مقام مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی خیلی از خطرات و شکنجه های رژیم پهلوی را به جان خرید اما هرگز خم به ابرو نیاورد.

امام جمعه زاهدان افزود: در ماجرای ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم ستم شاهی افزون بر 30 نفر را به اتهام قتل این فرد دستگیر کردند که از جمله ی آنان آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که عوامل ساواک با گذاشتن اتو بر پشت بدن ایشان و دیگر شکنجه های سخت می خواستند از ایشان اعتراف بگیرند اما موفق نشدند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگرهای گوناگون از جمله نمایندگی رهبر انقلاب اسلامی در فرماندهی کل قوا، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ریاست مجلس خبرگان رهبری به عنوان یار واقعی و حامی تمام عیار رهبر انقلاب اسلامی درخشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک چهره ی ملی تمام عیار وابسته به حزب، جریان و سازمان خاصی نبودند بلکه فراگروهی و فراجناحی می اندیشیدند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به حق بیانگر شاخصه ممتاز این بزرگ مرد است که فرمودند هیچ کس را من بعد از هاشمی به جایگاه و برازندگی ایشان برای انقلاب اسلامی نمی شناسم و نمی بینم.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: امیدواریم که خدای منان آیت الله هاشمی را با دوستان همیشگی اش همچون شهیدان مطهری و بهشتی محشور کند و صبر و بردباری به یار دیرینه اش رهبری معظم انقلاب عنایت فرماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha