سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه سازی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نقش موثری داشت، گفت: ایشان همواره در مراحل مختلف انقلاب حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری داشت.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و ملت ایران، اظهار داشت: ایشان از استوانه های انقلاب از آغاز نهضت تا به امروز بود و همواره در شرایط بسیار حساس عرصه های مختلف انقلاب، نقش مهمی در مدیریت نظام داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از گره های نظام توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی برطرف می شد، تصریح کرد: ایشان به حق مرید و پیرو حضرت امام خمینی(ره) و یاور رهبر معظم انقلاب بود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی از آغاز مبارزات تا به امروز قابل احصاء نیست، ابراز داشت: ایشان از ابتدای نهضت تا به پیروزی رسیدن انقلاب و سپس در بحران های پس از انقلاب خدمات ارزشمندی داشت.   

آیت الله غروی، نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابله با لیبرال ها و منافقین در دوران پیروزی انقلاب را موثر عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان همچنین در خصوص دوران جنگ و صلح مدیریت خوبی داشت و تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به کارهای عمیق ایشان در این رابطه دست نیافتند و برخی از ناآگاهان به وی انتقاد می کردند اما نقش آفرینی در طول دوران جنگ تحمیلی، از خدمات برجسته زندگی ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمینه سازی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نقش موثری داشت، گفت: ایشان همواره در مراحل مختلف انقلاب حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری داشت.

آیت الله غروی در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از اعتقادات عمیق مذهبی و شیعی برخوردار بود و نسبت به مقام ولایت معصومین(ع) کوتاه نمی آمد، گفت: ایشان در سفر به عربستان و زیارت حرم نبی مکرم اسلام، سخنرانی ها و خطبه های نمازجمعه همواره نسبت به یاد و ذکر اهلبیت(ع) اهتمام داشت.

وی در پایان ضمن طلب علوّ درجات، مغفرت و رحمت الهی برای این شخصیت انقلابی؛ گفت: ان شاء الله با اهلبیت(ع) محشور شوند و خداوند به خانواده، دوستان و ملت ایران صبر عنایت بفرماید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha