شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی از یاران واقعی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، گفت: ارتحال ناگهانی ایشان برای همه ما و رهبر معظم انقلاب جانکاه و سخت بود. زیرا آیت‌الله هاشمی سرمایه‌ای بزرگ برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و پشتوانه انقلاب در روزهای سخت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در مراسم اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان تهران که در محل مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) و با اشاره به ارتحال دو روحانی مجاهد و انقلابی حضرات آیات شرعی و هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: بدون شک حضور حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برکات بسیار زیادی برای مردم ایران، و حوزه‌های علمیه داشت.

ردیس شورای حوزه علمیه تهران با بیان اینکه آیت الله رفسنجانی یکی از یاران واقعی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، گفت:  ارتحال ناگهانی ایشان برای همه ما و رهبر معظم انقلاب جانکاه و سخت بود. زیرا آیت‌الله هاشمی سرمایه‌ای بزرگ برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و پشتوانه انقلاب در روزهای سخت و از سرمایه‌های گرانقدر انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه با تسلیت رحلت آیت‌الله شرعی، افزود: او از خدمتگزاران صدیق حوزه‌های علمیه و از یاران واقعی انقلاب اسلامی بود. مردی با اخلاق، متواضع، مردمی و پرتلاش بود. و نقش مؤثری در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران داشت.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه 19 دی سرآغاز فتوحات و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: همه این فتوحات از برکات خون عالم بزرگوار شهید سیدمصطفی خمینی بود. و امام(ره) در واکنش به شهادت ایشان آن را از الطاف خفیه الهی دانست.

وی ادامه داد: امام(ره) جنگ تحمیلی را نیز از الطاف خفیه می‌دانستند و شاید آن روز برای خیلی‌ها قابل درک نبود که چگونه می‌شود جنگ از الطاف خفیه باشد ولی هم اکنون آن بینش و نگرش عمیق امام به خوبی روشن می‌شود و استقلال و اقتدار کنونی ایران اسلامی حاصل مجاهدت رزمندگان و استقامت مردم در برابر زورگویان و مستکبرین بود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران اظهار داشت: امام خمینی(ره) درباره شهادت پسر بزرگوارشان فرمود، آقا سیدمصطفی امید آینده اسلام بود. و حقیقتاً برخی کتب تفسیری و تاریخی ایشان بسیار ارزشمند بود. و از این بیان امام معلوم می‌شود که ایشان چه برکاتی می‌توانست برای آینده اسلام داشته باشد ولی متاسفانه دشمنان به اثرگزاری و نقش مؤثر وی در پیشیرد اهداف اسلام و انقلاب آگاه شده و او را به شهادت رساندند.

وی در ادامه با اشاره به عنایت و توجه ویژه مقام معظم رهبری به جایگاه حوزه علمیه تهران، یادآور شد: توجه ایشان به حوزه علمیه تهران برای مدیران مدارس علمیه یک سرمایه ارزشمند است و باید این سرمایه را قدر بدانیم، و توصیه ایشان مبنی بر احیای هویت حوزه علمیه تهران را پیگیری کنیم که در این زمینه در صدد هستیم کنگره‌ای را با این موضوع و با هدف حفظ و احیای هویت حوزه تهران برگزار کنیم.

استاد رشاد در پایان با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی طلاب و نقش آنان در هدایت فکری جامعه، اظهار داشت: به نظر می‌آید تشکیل کارگروهی در این زمینه می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند، و اعضای این کارگروه باید با تشکیل جلسات مستمر برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرایی شدن این هدف طراحی کنند. و با موافقت و تصویب مدیران مدارس علمیه و طبق زمان‌بندی مشخص شده جهت اجرایی شدن به مدارس ابلاغ شود.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha