سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی

حوزه/ آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دقایقی پیش با حضور در دانشگاه تهران، نماز میت را بر پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور در دانشگاه تهران، نماز میت را بر پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه کردند.

مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز بر پیکر «یار دیرین»، با همسنگر خود وداع کردند.

مقامات عالی رتبه نظام از جمله رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، وزراء و معاونان رییس جمهوری و دیگر مسوولان لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

مردم انقلابی در بدو ورود رهبر معظم انقلاب به دانشگاه تهران با سردادن شعارهایی چون «عزا عزاست امروز، خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز» درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر ولی امر مسلمین تسلیت گفتند.

پس از اقامه نماز توسط ولی امر مسلمین، مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمعیت انبوه عزاداران، از دانشگاه تهران به سمت پل کالج و سپس از خیابان حافظ به سمت حرم مطهر امام راحل آغاز شد. خیل جمعیت سوگوار به حدی بود که اتومبیل حامل پیکر آیت الله بارها از حرکت ایستاد.

حرم پیرجماران؛ میزبان مجاهد نستوه

پیکر مجاهد نستوه ظهر امروز پس از تشییع بسیار باشکوه ملت انقلابی و وفادار به نظام اسلامی، به حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی انتقال یافت و در جوار پیر و مرادش به خاک سپرده شود.

برپایه این گزارش، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، فردا چهارشنبه ٢٢ دی ماه از ساعت 9:30 تا 12در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
    0 0
    وزیر بهداشت: چند ساعت قبل از فوت آیت الله با ایشان جلسه داشتم. در آن جلسه گفتند، آرزوی‌شان ساختن کشور، آرامش مردم، پیشگیری از دو قطبی شدن و تنازعاتی است که همیشه برای استقلال و پیشرفت یک کشور چون سمی مهلک عمل می‌کند. به گفته وزیر بهداشت، ایشان معتقد بودند همه جریانات و افرادی را که بر خلاف مسیر وحدت کشور حرکت می‌کنند، باید شناخت و ریشه نفاق را خشکاند. در این مسیر هم باید از خود و اطرافیان‌مان شروع کنیم و انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه نرویم البته این‌کار در مورد مسئولان رده بالا، بیشتر صدق می‌کند.