شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان گفت: مردم باید به جای مظاهر دنیوی در کارهای خیر از یکدیگر سبقت گیرند ، چراکه ثواب آن بهشت برین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه استان قزوین، امروز در جمع  خیرین استان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، به شرکت در کارهای خیر اشاره و اظهار کرد: خیران با دستان با سخاوت خود اقدامات ماندگار و ارزشمندی به یادگار گذاشته ‌اند که  چنین افرادی نزدیک‌ترین فرد به خداوند هستند و این حرکت ارزشمند موجب می‌شود خیران به بهشت نزدیک‌ تر شوند.

امام جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: باز کردن گره مشکلات مردم از مهم‌ترین توفیقات الهی بوده و از مقدس‌ترین خدمات در جامعه اسلامی است.

وی افزود: خیران می‌توانند با  رفع مشکلات مادی آموزش و پرورش و در تأمین تجهیزات و امکانات آنان  را یاری کنند تا مسئولان این نهاد هم با خیال راحت در تربیت دانش‌آموزانی خلاق، ایده‌ پرداز و آینده‌ نگر گام بردارند.

استاد حوزه علمیه قزوین خیران را از جمله سرمایه‌های اجتماعی جامعه ذکر کرد و یادآور شد: ارزش سرمایه‌های اجتماعی بسیار بالاتر و والاتر از منابع مالی است.

وی ادامه داد:  کار خوب را همه دوست دارند و می‌پسندند؛ زیرا گرایش فطری انسان به کار خیر و گریختن از کار بد است؛ اما گاهی از آثار و برکات کار خوب می‌تواند انگیزه را در شخص را افزایش داده  و او را به انجام بیشتر و بهتر کار نیک تشویق کند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه اظهار داشت: کار خیر و نیکی به دیگران در قالب عمل صالح موجب نورانیت در قیامت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان عنوان داشت: انسان لازم نیست که برای انجام کار خیر کارهای سنگینی را انجام دهد؛ زیرا خیررسانی به دیگران در اشکال گوناگونی شدنی است که از جمله آسان‌ترین و بهترین کارها می‌توان به خوشرویی و لبخند در برابر دیگران اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha