سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی حصاری

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های های علمیه خواهران کشور ، تقویت باورها و اعتقادات دینی را لازمه مقابله با مفاسد و آسیب های اجتماعی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر حصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر آسیب ها و مفاسد اجتماعی محسوس تر از قبل در جامعه رشد یافته که البته در گذشته نیز ما این قبیل مشکلات را داشته ایم، اما آن چه مهم است ضرورت مقابله درست و هوشمندانه با آنها است.

وی افزود: متاسفانه گاه ما دچار غفلتی در این باره هستیم که برای بسیاری از دردها و ناهنجاری ها را در خود موضع می خواهیم چاره اندیشی کنیم و طبعاً این نوع رویکرد و نگاه همیشه جواب لازم را به ما نمی دهد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران گفت: آنچه مهم است این که ما باید انسان و جامعه را به عنوان یک نظام سیستمی و به هم پیوسته در فرآیند خلقت بنگریم و بدانیم که مثلاً اگر می خواهیم به حل و یا کاهش یک مشکل اجتماعی یا فرهنگی در جامعه اهتمام بورزیم باید نگاه ریشه ای به آن داشته باشیم و گرنه این به نظر بنده صرفاً با اجرای برخی راهکارهای کوتاه مدت که بیشتر ناظر به معلول است تا علت نمی توانیم به صورت کامل و جامع بر معضلات چیره شویم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت مبانی و اعتقادات دینی به خصوص مساله خداباوری و معادباوری در مقابله با مفاسد و معضلات اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: به تعبیر زیبای بزرگان و اساتید اخلاق ، خدا و باور به پروردگار متعال باید در جای جای زندگی مردم و به خصوص نسل جوان وجود داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: به نظر می رسد که مشکل در باور توحیدی ماست که به خاطر ضعف در این بخش گاه شاهد بروز و ظهور ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی هستیم به طوری که بعضاً منجر به بزهکاری های خطرناک می شود.

وی گفت: از این منظر حقیقتاً اگر خداباوری را در جامعه نهادینه کنیم بی شک بیش از 90 درصد ناهنجاری ها خود به خود حل می شود و آنچه باقی می ماند ناشی از عصیانگری کسانی است که اصلاح پذیر نیستند و این ها نیز البته در هر جامعه ای وجود دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha