پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت‌الله مجتهدی تهرانی

حوزه/ مراسم نهمین سالگرد عالم ربانی و استاد اخلاق مرحوم آیت الله احمد مجتهدی تهرانی با حضور روحانیون، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم درقم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  مراسم نهمین سالگرد مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی از اساتید اخلاق حوزه با حضور روحانیون، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم درقم برگزار می شود

 بر پایه این گزارش:  در این مراسم آیت الله استادی،دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سخنرانی خواهد کرد.

نهمین ساگرد این  معلم اخلاق 22 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء  در مدرسه علمیه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، واقع در بلوار دانش، به سمت امامزاده شاه جمال برگزار خواهدشد.

 حضور مردم متدین و انقلابی قم در این مراسم در حقیقت تجلیل از مقام شامخ روحانیت وشادی روح آن معلم اخلاق و عالم روحانی خواهد شد.

 مختصری از زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی

عالم ربانی، معلم اخلاق و استاد  آیت الله حاج شیخ احمد، ملا محمد علی مجتهد، معروف به مجتهدی تهرانی از جمله علماء، اساتید و مدرسین مشهورِ عصر حاضر بود. ایشان در تهران ریاست علمی و مدیریت مدرسه علمیه حاج ملا محمد جعفر را که هم اکنون به نام حوزه علمیه آیت الله مجتهدی معروف است به عهده داشتند.

استاد در نهم مهرماه سال 1302شمسی برابر با دوم رجب المرجب سال 1343 قمری در تهران چشم به جهان گشودند.

ایشان در خاندانی با تقوی، اهل فضل و شرف پرورش یافتند، پدر ایشان مرحوم محمدباقر از کسبه‌های معروف، با تقوی و متدین تهران بوده و جد ایشان مرحوم میرزا احمد از تجار مشهور، از مومنین و متدینین عصر خود بودند. بعد از این دو بزرگوار اجداد حضرت آیت الله مجتهدی همگی در کسوت روحانیت و ازعلماء جلیل القدر و مبلغین اسلام و از ائمه جماعات مشهورِ کاشان بودند.

از جمله اجداد ایشان آیات و حجج اسلام، حاج ملا محمد علی مجتهد و حاج ملا محمد باقر مجتهد و حاج ملا محمد کاظم مجتهد کاشانی بودند.

آیت‌‌الله مجتهدی در سال ۱۳۶۲ قمری و در سن ۱۹ سالگی به کسوت روحانیت درآمد و قبل از آن در بازار تهران مشغول به کار بود و پدر ایشان یعنی مرحوم محمد باقر راضی نبود که فرزندش طلبه شود ولی بر اثر عشق و علاقه زیادی که جناب استاد به علم و دانش داشت به سوی طلبگی روی آورد. این عالم روحانی در مدت عمر خود با تربیت شاگردان مکتب فقه جعفری(ع) و تالیف ده ها کتاب اخلاقی توانست خدمات زیادی به حوزه و جامعه اسلامی انجام دهد.

سرانجام این عالم ربانی در سن 85 سالگی درتاریخ ۲۳دی ماه۱۳۸۶ برابر با چهارم محرم‌الرحرام ۱۴۲۹ قمری در بیمارستان بازرگانان تهران دار فانی را وداع گفت . پیکر مطهر این روحانی وارسته پس از تشیع باشکوه از مدرسه عالی شهید مطهری تا حوزه علمیه ایشان و اقامه نماز توسط آیت‌الله محمد‌رضا مهدوی کنی در حوزه علمیه مجتهدی به خاک سپرده شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha