پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العطمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه طلاب با نوار ملا نمی شوند، گفتند: طلبه ای که قصد ملا شدن دارد، باید در درس حاضر شده و استاد را ببیند؛ مباحثه طلاب و نگاه به کتاب های گوناگون از دیگر نکات مهم می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به بیان خاطره ای از احوالات امام خمینی(ره) پرداختند و گفتند: ایشان در تابستان سال 1331 به شهر محلات رفته بودند؛ عرض کردم آقاجان شما در این سه ماه در محلات چه می کردید؟ که پاسخ دادند: یک ساعت مانده به غروب به مسجد رفته و برای مردم درس اخلاق می گفتم.

ایشان ادامه دادند: امام راحل صبح ها در حیاط منزل قالیچه ای انداخته؛ مشغول به مطالعه شده و در هنگام خستگی شروع به نوشتن می کردند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که اگر امام خمینی(ره) ملا نبودند، دیگران زیر بار سخن ایشان نمی رفتند، ابراز داشتند: چنین شخصی با این تلاش و پشتکار می تواند فقیه شده و نظامی را تغییر دهد.

این استاد برجسته حوزه یکی از عوامل موفقیت امام راحل را علم و دانش فراوان ایشان عنوان کردند و گفتند: طلاب برای حفظ نظام و این امانت الهی که در دستان ماست، باید با تلاش فراوان درس خوانده و به تحصیل بپردازند.

معظم له با تأکید بر اینکه طلاب با نوار ملا نمی شوند، خاطرنشان ساختند: طلبه ای که قصد ملا شدن دارد، باید در درس حاضر شده و استاد را ببیند؛ مباحثه طلاب و نگاه به کتاب های گوناگون از دیگر نکات مهم می باشد.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان تصریح کردند: طلاب باید از استراحت خود کاسته و رنج تحقیق و مطالعه را بکشند تا بتوانند ملا شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha