جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارائه لایحه ممنوعیت شرع اسلامی توسط سناتور آمریکایی

حوزه/درحالی که هیچ یک از قضات آمریکایی شرع اسلامی را مدنظر قرار نمی‌دهند سناتور اورگن با ارائه لایحه‌ای خواستار ممنوعیت شریعت اسلامی در دادگاه‌های این ایالت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از oregonlive، سناتور ایالت اورگن در آمریکا لایحه ممنوعیت شریعت اسلامی در دادگاه‌های این کشور را به پارلمان ارائه داده است.

برایان بوگوئیست سناتور اورگن اعلام کرده که دادگاه‌های این ایالت حق ندارند قوانین شرع اسلامی را مدنظر قرار دهند.

ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) این لایحه را به شدت محکوم کرده و گفت: هر انسانی با اندکی قدرت فکر می‌تواند پی ببرد که این لایحه کاملا مخالف قانون اساسی آمریکا می‌باشد و یک لایحه ضداسلامی می‌باشد. در بسیاری از موارد قانون‌گذاران اهمیتی به تصویب یا عدم تصویب قانون نمی‌دهند، آن‌ها فقط می‌خواهند مسلمانان و اسلام را در آمریکا به حاشیه برانند زیرا  ارائه و پیشنهاد چنین قوانینی به پارلمان تنها تاثیر منفی گذاشته و فضای اسلام‌هراسی ایجاد می‌کند.

* افسانه تبعیت از شرع اسلامی در دادگاه‌های آمریکا

جیم مور از اساتید دانشگاه می‌گوید: دادگاه‌های آمریکا از شرع اسلامی تبعیت نمی‌کنند و هیچ پرونده‌ای را سراغ ندارم که شریعت با آن ارتباط مستقیمی پیدا کرده باشد.

فیل لیمان، سخنگوی گروه قضایی اورگن نیز گفت: من اصلا سراغ ندارم که قوانین شرع اسلامی هرگز در دادگاه‌های اورگن مورد استفاده قرار گرفته باشد. می‌توانم با اطمینان به شما بگویم که این مسئله هیچ وقت برای ما مشکل ‌آفرین نبوده و دادگاه‌های اورگن اصلا کاری به شرع اسلامی ندارند. شنیده‌ام که در بعضی از ایالت‌های دیگر مواردی بوده ولی نه به طور رسمی.

مور افزود: ما پیش از این هم دیده‌ایم که بعضی از قانونگذاران لوایح بی‌فایده‌ای برای مشکلاتی که اصلا وجود ندارند پیشنهاد می‌کنند و اکنون هم نوبت مسلمانان شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha