پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از فلسطین و مقاومت

حوزه/ آیت الله هاشمی از پیشگامان حمایت از ملت فلسطین و مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان بود و هیچ گاه مواضع خود در این زمینه را تغییر نداد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در جریان مراسم تشییع و خاک سپاری پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ایران، پایگاه العهد لبنان با چند تن از شخصیت های سیاسی و مذهبی ایران درباره ویژگی های شخصیت آیت الله هاشمی گفتگو کرده که ترجمه این گفتگوها بدین شرح است:

آيت الله هاشمی رفسنجانی

در این زمینه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری رئیس کمیته حمایت از ملت فلسطین در دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی ممتاز در مبارزه با رژیم صهیونیستی بود که با تکیه بر اندیشه امام خمینی(ره) مبارزه با اشغالگران صهیونیست و حمایت از فلسطین و مقاومت را یک ضرورت می دانست.

وی افزود: ما شاهد این هستیم که امام خامنه ای همواره بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با اشغالگران صهیونیست تاکید دارد و نظام جمهوری اسلامی همواره در کنار مقاومت بوده و در همین چهارچوب، آیت الله رفسنجانی نیز از پیشگامان حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت بود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: آن مرحوم در تمام دیدارهای خود با شخصیت های بین المللی و همایش ها، بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین و مقاومت اسلامی در لبنان تاکید می کرد و در روزهای تاسیس حزب الله و توسعه آن و تجاوز صهیونیست ها به لبنان در سال های 1993 و 1996 و 2006 شیخ رفسنجانی از حزب الله حمایت کرد و ما نقش برجسته ایشان در روزهای ریاست جمهوری خود در این زمینه را فراموش نمی کنیم.

آيت الله هاشمی رفسنجانی

از سوی دیگر حجت الاسلام سعید مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این زمینه گفت: آیت الله رفسنجانی از دوران جوانی خود نقش برجسته ای در حمایت از ملت فلسطین داشت و از همان روزها درباره فلسطین مطالبی می نوشت که این نوشته ها مشکلاتی را برای ایشان با دستگاه امنیتی شاه به وجود آورد و در ادامه همین اندیشه و فعالیت ها بود که ایشان در آن روزها اقدام به جمع آوری کمک و خرید سلاح برای مردم فلسطین نمود و این سلاح ها را برای مردم فلسطین ارسال کرد.

وی افزود: آیت الله رفسنجانی از روزهای جوانی خود ثابت کرد که حامی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است و تا آخرین روزهای زندگی خود نیز به حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت ادامه داد و همواره بر لزوم حمایت از ملت فلسطین و لبنان و بازپس گیری سرزمین های اشغالی از دست صهیونیست ها تاکید می کرد و هیچ گاه مواضع خود در این زمینه را تغییر نداد.

آيت الله هاشمی رفسنجانی

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) نیز گفت: یکی از اموری که در مورد زندگی درخشان آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان به آن اشاره کرد، ارتباط ایشان با مجاهدان مقاومت در کشورهای مختلف به ویژه فلسطین و لبنان است به گونه ای که این ارتباط ادامه یافت و پس از پیروزی انقلاب محکم تر شد و من نیز در برخی دیدارهای ایشان با مسئولان لبنانی و فلسطینی و سوری حاضر بودم و می دیدم ایشان چگونه بر ضرورت حمایت از مقاومت تاکید دارد.

وی افزود: یکی از برگ های درخشان در زندگی شیخ رفسنجانی حمایت ایشان از جنبش های مقاومت اسلامی و جنبش های آزادی خواه است و ما نقش و جایگاه ویژه ایشان در دهه هشتاد قرن گذشته در حمایت از حزب الله لبنان را از یاد نمی بریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha