سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام فرزانه، شوراي عالي خراسان

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اهمیت آینده نگری در برنامه های حوزه علمیه و ضرورت پرورش کادر و نیروی انسانی کارآمد برای تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: حوزویان باید در عرصه های مختلف حاضر و پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، در نشست مشترك حوزه علمیه خراسان و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اصول و آرمان های انقلاب اسلامی روشن است، گفت: حوزویان باید با اتکا بر این ارزش ها و آرمان ها در عرصه های مختلف حاضر و پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر این که هیچ نهادی همچون حوزه علمیه نمی تواند گسترش دهنده ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام باشد، ابراز کرد: برای تبلیغ و گسترش ارزش ها و متبلور شدن آن ها در نظام و جامعه اسلامی به یک قالب واحد و حرکت هماهنگ نیاز داریم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تعیین اهداف، تبیین نظام ارزشی، ایجاد سازمان و تشکیلات ویژه برای پیگیری اهداف، برنامه ریزی و تربیت مدیر و کادر لازم برای اجرای برنامه ها را مبانی مورد قبول تمامی حوزویان برای تحقق آرمان های انقلاب برشمرد و تصریح کرد: با وجود این اتفاق نظر، عقب بودن از برنامه های علمی و عملی برای تحقق آرمان های نظام اسلامی بی معناست.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اهمیت آینده نگری در برنامه های حوزه علمیه و ضرورت پرورش کادر و نیروی انسانی کارآمد برای تحقق تمدن نوین اسلامی، عنوان کرد: اهداف انقلاب اسلامی باید همواره و در همه برنامه ریزی ها مد نظر باشد و با استفاده از نظام ارزشی مشخصی که داریم، سرعت حرکت به سمت اهداف و زاویه های احتمالی پیش آمده در این مسیر را بررسی و تحلیل کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به طبیعی و معمول بودن نگاه ها و تفکرات مختلف موجود در میان حوزویان، اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت که همه به يك صورت فکر کنند، اما نباید اجازه داد تفاوت نظرها و ایده ها به ایجاد تقابل منجر شود.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه همچنین ضمن تمجید از فعالیت های موسسات و نهادهای حوزوی خراسان، گفت: باید میزان اثرگذاری و دستیابی موسسات حوزوی به اهداف و حفظ اصالت و حرکت آن ها در جهت اساسنامه شان به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان با اشاره به اهمیت هماهنگی میان حوزه علمیه و نهادها و موسسات حوزوی، عنوان کرد: هر نهاد حوزوی باید جایگاه خود را در یک دستگاه و سیستم واحد در نظام اسلامی درک کند تا بتوانیم به سمت اهداف نظام اسلامی و ارائه تولیدات مطلوب و مورد نیاز آن حرکت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha