سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علیرضا لاور

حوزه / مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خرابی مسجد تنها با کلنگ نیست بلکه هر فعالیت که نقش مسجد را کم رنگ می کند نیز خراب کردن مساجد است و ترس دشمن نیز امروز از احیای مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ نشست فعالان فرهنگی استان یزد با حضور دکتر لاور، مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد استان یزد به میزانی کانون فرهنگی هنری دارالعباده استان یزد برگزار شد.

علیرضا لاور، مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این نشست گفت: هدف غایی ما رسیدن به تمدن اسلامی است که در آن پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی را باید پشت سر بگذاریم.

وی افزود: جوامع بدون مرز یکی از نمونه های رسیدن به تمدن اسلامی است که در حج و مراسم اربعین حسینی به خوبی آن را مشاهده می کنیم.

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در ادبیات دینی ما امام و امت را داریم که این جوهره باید در تمامی سطوح وجود داشته باشد.

وی افزود: ابتدا اسلام با مسجد بوده و در نگاه آخر الزمانی نیز در مسجد رقم می زند که باید تمامی اتفاقات مهم ما نیز در مسجد رقم بخورد.

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خرابی مسجد تنها با کلنگ نیست، بلکه هر فعالیت که نقش مسجد را کم رنگ می کند نیز خراب کردن مساجد است و ترس دشمن نیز امروز از احیای مساجد است.

لاور ظلم فرهنگی را بزرگترین ظلم ها دانست و اذعان داشت:  اگر دشمن چراغی پر فروغ تر روشن کند و یا ما چراغ مساجد را خاموش کنیم، می تواند کارکرد مساجد را کم رنگ کند که امروز متاسفانه به خاموش کردن چراغ مساجد کمک می کند.

مدیر کل پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اگر مساجد ما در زمینه تشکیلات فعالیت نکنند، موفق نخواهند شد و رمز پیروزی مساجد ایجاد تشکیلات است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha