سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفتاح نواب

حوزه/ اگر بزرگانی مانند امام راحل(ره) و شهید مطهری و دیگران توانستند طلبه و مبلغ موفق و اثر گذاری باشند، چون مباحث ارزشی و اخلاقی را در خود تجلی داده و از هرگونه رزایل به دوربودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب  ظهر امروز در جمع دانش پژوهان مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم به جایگاه  انسان هایی که در روز قیامت در سایه عرش الهی خواهند بود به روایتی از امام چهارم شیعیان اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع)  فرمودند« اگر فردی دارای شاخصه هایی باشد روز قیامت در سایه عرش الهی خواهد بود و از هر گونه ترس و دلهره در امان می باشد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: شاخصه اول این که نباید تنها به فکر رسیدن به منافع خود و اهل افراط و تفریط در عمل باشیم.

وی با بیان اینکه نباید انسان مادی گرا باشد، افزود: شاخصه دیگر افرادی  که درروز قیامت درسایه عرش الهی خواهند بود این است عملی را انجام دهند که رضایت  خدا در آن باشد و  قبل از آن که گوینده خوبی باشند به آن عمل کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: اگر انسان به دنبال این باشد هر خدمتی که می کند تنها برای رضایت خدا باشد قطعا این خدمت عبادت خواهد بود.

 وی در توصیه به پژوهشگران و طلاب گفت: اهل علم، زمانی در تبلیغ موفق خواهد بود که بتواند این امور و سخن امام  سجاد(ع) را در خود تجلی دهد.

مسئول دبیر خانه شورای عالی حوزه با تاکید براینکه  مبلغین و پژوهشگران لازم است برای اثر گذاری بیشتر در کنار تعلیم، ارزش های عالی اخلاقی را در خود تجلی دهند، اظهار داشت:  طلبه و مبلغ زمانی  می توان فرد مفید در جامعه باشد که بتواند با رفتارو عمل خود دیگران را جذب کند.

حجت الاسلام والمسملین نواب گفت: اگر انسان در فعالیت ها، رضایت خدا را درنظر نداشته باشد و تنها به این فکر باشد آیا مردم از او راضی هستند یانه؟ قطعا نمی تواند انسان موفقی باشد، چون تمام هدف او جلب رضایت دیگران است.

 وی با تاکید بر اینکه رسیدن به ارزش های اخلاقی و کمالات عالی نفسانی، نیازمند به مقدماتی است، افزود:  زمینه سازی، تصمیم گیری و عمل به دستورات سخنان اهل بیت(ع)  و تجلی آن در زندگی ازجمله این موارد است؛ اگر بزرگانی مانند امام راحل(ره) و شهید مطهری و دیگران توانستند  طلبه و مبلغ موفق و اثر گذاری باشند، چون مباحث ارزشی و اخلاقی را در خود تجلی داده و از هرگونه  رزایل  به دور بودند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که بیشتر مشکلات اخلاقی ریشه در عمل  نکردن  و دوری از قرآن و سخنان  ائمه  طاهرین(ع) دارد گفت: باید سعی کرد با تجلی دادن و عمل به سخنان ائمه(ع) زمینه را برای اثر گذاری بیشتر فراهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha