پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحول در حوزه

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: اگر بخواهیم حوزه علمیه دچار انزوا وگوشه گیری نشود باید برای تحول در حوزه برنامه ریزی بلندمدت کنیم، البته در این مسیر نباید از اصول و مبانی و سنت های حوزه فاصله گرفت.

حجت الاسلام جمال پور رجبعلی، استاد حوزه علمیه زنگنه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به اهمیت مساله تحول در حوزه های علمیه بیان داشت: اگر بخواهیم حوزه علمیه دچار انزوا وگوشه گیری نشود باید برای تحول در حوزه برنامه ریزی بلندمدت کنیم، البته در این مسیر  نباید از اصول و مبانی و سنت های حوزه فاصله گرفت.

استاد حوزه علمیه زنگنه همدان با اشاره به هدف اصلی حوزه های علمیه تصریح کرد: هدف اصلی حوزه رشد علوم و تعالی جامعه در راستای خدا محوری است. این مساله نیاز به کار و فعالیت های تخصصی دارد و نمی شود با نظر غیر کارشناسی و بدون علم تصمیمی گرفت و بعد دچار عواقب و ضررهای تصمیم های نادرست شد.

وی ادامه داد: به عقیده من حوزه با اتکا به راه و رسم  علمای سلف و با استفاده و بهره برداری از پیشرفت های روز می تواند تحول عظیمی در مسایل علمی داشته باشد.

حجت الاسلام رجبعلی با اشاره خصوصیت قابل توجه علمای سلف، افزود: اهمیت به قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) یکی از بارز ترین نشانه های علمای ربانی بوده و همچنین دارای جایگاه علمی بودند و در کنار این جایگاه در بین مردم فعالیت های اجتماعی و سیاسی انجام می دادند.

وی در پایان تصریح کرد: تسلط به قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) شرط ادامه طلبگی و موفق بودن یک طلبه و روحانی در جامعه امروزی است، طلاب نباید بعد از ورود به جایگاهی مثلا سیاست دست از علم آموزی بکشند و از مسایل علمی جا بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha