پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت آشنایی روحانیت با فضای مجازی افزود: طلاب باید فضای مجازی را به خوبی شناخته و از آن برای تنویر افکار عمومی و خصوصا نسل جوان بهره ببرند.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه گفت: در روایات آمده  که انسان باید زمان شناس باشد تا مورد هجوم اشتباهات قرار نگیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به این که علم به زبان روز، علم به فضای مجازی و دنیای داده های اطلاعاتی و دیتا می باشد، تاکید کرد: حوزه های علمیه به عنوان طلایه داران علم توحیدی در دنیا، باید ارتباط بسیار زیاد و بالایی با دنیای جدید داشته باشند تا از این مسیر، مورد هجوم شبهات قرار نگیرند.

وی با بیان این که از بایسته های کنونی حوزه علمیه تماس مداوم و رصد افکار جامعه و به خصوص جوانان در فضای مجازی است، ابراز داشت: دایره گسترده فضای مجازی و استفاده حداکثری دشمنان معاند و لجوج از این فضا می طلبد تا طلاب و فعالان فضای مجازی اهتمام وافری به این عرصه داشته باشند.

حجت الاسلام قلعه بالایی افزود: اگر حوزه های علمیه غفلت نمایند و فضای مجازی را آن طور که باید و شاید نشناسند یا ورود حداکثری در  به این فضای نداشته باشند، این فضا مورد تاخت و تاز دشمنان  قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اگر در این امر کوتاهی شود ثمره آن ورود شبهات بسیار زیاد   وارونه کردن حقایق، استفاده از روح لطیف و ساده جوانان خواهد بود که ضایعه بسیاری به جامعه اسلامی ما وارد خواهد نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha