جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/در فرایند گزینش افراد، نباید به دنبال کسب اطلاعاتی باشیم که با شغل و محل کار فرد ارتباطی ندارد؛ شما درجایی می‌توانید در امور مردم تجسس کنید که صرفاً مربوط به حیطه کاری آن‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  امروز در دیدار جمعی از مسولان هسته گزینش در سازمان ها و نهادهای استان قم گفت: در قرآن کریم واژه‌هایی چون «اختاره» و «اصطفی» به‌کاررفته است که نشان می‌دهد خداوند افرادی را برای اموری گزینش کرده‌اند.
وی توجه به این آیات و ویژگی‌های الهی در گزینش افراد را اقدامی ضروری برای فعالان عرصه گزینش در سازمان‌ها دانست و ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، برحسب ضرورت، امام طی نامه‌ای اهمیت تشکیل هسته‌های گزینش را ضروری دانستند. بر اساس دیدگاه حضرت امام(ره)، وجود گزینش گران بدون آگاهی از ضوابط و قواعد گزینش و همچنین وجود افراد ناصالح که به دنبال ضربه زدن به پیکره انقلاب بودند را خطری برای نظام دانستند که موجب بدبین شدن مردم به‌نظام، فاصله گرفتن افراد شایسته و کار بلد و فهمیده از دستگاه‌های اجرایی کشور و ورود افراد ناباب می‌شود.
امام‌جمعه قم به برخی ملاحظات برای فعالان عرصه گزینش اشاره کرد و گفت: در فرایند گزینش افراد، نباید به دنبال کسب اطلاعاتی باشیم که با شغل و محل کار فرد ارتباطی ندارد؛ شما درجایی می‌توانید در امور مردم تجسس کنید که صرفاً مربوط به حیطه کاری آن‌ها باشد.
وی با تأکید بر این‌که بالاترین و سخت‌گیرانه‌ترین گزینش‌ها، باید برای استخدام افراد برای فعالیت در عرصه گزینش وجود داشته باشد، گفت: وجود افرادی که برحسب شرایط زندگی تحقیر و عقده‌ای شده‌اند، افراد تنگ‌نظر و وسواس، انسان‌های بدبین و افرادی که دنبال پارتی‌بازی خویشاوند، سیاسی، فکری و... هستند، در هسته گزینش آسیب‌زا است؛ البته وجود افراد باروحیه ساده‌اندیشی و سهل‌انگاری در گزینش هم موجب ورود افرادی ناشایست و نامناسب به سازمان‌ها و نهادها می شود، خسارت‌بار است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تمرکز بر جذب افراد صرفاً با یک گرایش خاص در سازمان‌ها را نادرست عنوان کرد و گفت: افراد می‌توانند با سلیقه‌های مختلف در چارچوب نظام اسلامی در ارگان‌ها فعال باشند، البته این کار نیازمند داشتن مدیری مدبر و آگاه در رأس کار است که بتواند از این اختلاف‌سلیقه‌ها در پیشبرد کار استفاده کند.
خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضمن سخن گفتن درباره جایگاه اهل‌بیت(ع) و نقش حضور امام رضا علیه‌السلام و امامزادگان در ایران گفت: افرادی که در چنین اماکن مقدسی مشغول خدمت می‌شوند، باید افرادی شایسته باشند.
حجت‌الاسلام‌ فلاحی با اشاره به وجود فرصت خدمت افتخاری در حرم کریمه اهل‌بیت(س) افزود: آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در این راستا، همکاری گسترده‌ای با هسته‌های گزینشی در نهادها و سازمان‌های مختلف دارد تا جذب افراد با حداکثر دقت انجام پذیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha