چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سید محمد علی مدرسی

حوزه/ این استاد حوزه گفت: همانطور که ترویج فرهنگ کنترل جمعیت از حوزه آغاز شد، جبران آن نیز باید از حوزه و بزرگان آن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد علی مدرسی امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که از سوی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز نیازمند جریانی قوی برای رفع مشکلات جمعیت کشور هستیم تا بتوانیم از معضلات موجود بکاهیم.

وی ابراز داشت: همانطور که ترویج فرهنگ کنترل جمعیت از حوزه آغاز شد، جبران آن نیز باید از حوزه و بزرگان آن باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند به خیزش و حرکت وسیعی از همه دستگاه ها و نهادها در موضوع جمعیت هستیم؛ چراکه جامعه در خطر است و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی کرد.

آیت الله مدرسی با بیان این مطلب که حوزه علمیه دارای دو جنبه نظری و ترویجی است، تصریح کرد: حوزه از جنبه نظری باید در این موضوع به بحث و تبادل نظر با اساتید دانشگاهی و کارشناسان جمعیت شناسی، اقتصاد، خانواده و روانشناسی پرداخته و آن را کامل نماید.

وی بیان داشت: شاخه دوم، جنبه ترویجی حوزه های علمیه است که به نحوه بیان، تربیت مبلغ، شیوه های تبلیغ و ... مرتبط می باشد و باید در آن فعالیت جدی کرد.

این استاد حوزه در پایان اظهار داشت: تکرار زیاد مبحث جمعیت از خاصیت آن کم کرده و باید کیفی عمل کرد که ایجاد اتاق فکر و جریان سازی درست از لوازم کیفی سازی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha