جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیداحمد حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از مشکلات جامعه ترویج ضد ارزشها است ؛ دشمن برای ترویج این مسئله اقدامات جدی کرده و این امر می طلبد ملبغان هم برای مقابله با این مشکل تلاش بیشتری کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین  سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جماعات مدارس استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تاکید براینکه یکی از اصول تعلیم و تربیت و مدیریت،مدارا کردن است گفت: در این رابطه روایات زیادی از ائمه طاهرین(ع) وجود دارد و همه این روایات دلیل بر اهمیت این مسئله دارد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مدارا به معنای مردمداری است  افزود: به همین دلیل لازم است، اصل مدارا با مردم و نمازگزاران در همه شئون امام جماعت  متجلی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شئونات امام جماعت، برگزاری نماز جماعت به صورت سریع و عدم طولانی  عنوان کرد:  این سریع خواندن فوائدی دارد که از جمله آن جذب جوانان، بیزار  و  خسته نشدن آنان است.

 استاد حوزه با تاکید بر اینکه یکی از خصوصیات پیامبر اسلام(ص)  اقامه نماز به صورت سریع و در عین حال کامل بود و روحانیت هم درادامه همان مسیر می باشند خواستار توجه جدی به اهمیت این  مسئله شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی بابیان اینکه سریع خواندن نماز، سیاست الهی بوده،  اظهار داشت: اگر مدارا را مورد توجه قرار دهیم می توان ازاین فرصت برای ارتباط بیشتر با جوان بهره گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در سخن گفتن و منبر رفتن نیز  اصل مدارا، کاربرد  اساسی دارد و لازم است رعایت شود افزود: اگر سخنرانی برای قشرجوان در زمان کوتاهی صورت گیرد، چه بسا اثر گذاری آن از سخنرانی طولانی بیشتر باشد.

وی با بیان این که سخنرانی طولانی باعث عدم جذب مخاطب و خستگی می شود افزود:  از جمله ارکان مهم سخنرانی، محتوا و مخاطب شناسی و درک مخاطب است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی یکی از مشکلات جامعه را ترویج ضد ارزشها  عنوان کرد و گفت: دشمن برای ترویج این مسئله اقدامات جدی کرده است و این امر می طلبد ملبغان هم برای مقابله با این مشکل تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه  مبلغان مسئولیت سنگینی برای ترویج مبانی دینی و تربیت جوانان بر عهده دارند خواستار توجه بیشتر به این مباحث شد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha