جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه / عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی، گفت: ولایت فقیه رکن اصلی و تضمین کننده اسلامیت نظام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، امروز در جمع طلاب و روحانیون مدارس استان، در بجنورد اظهار داشت: بعد از بوجود آمدن انقلاب، ساختار آن در قانون اساسي اعم از مجلس خبرگان، شوراي نگهبان، ارتش، قواي نظامي و انتظامي مكتبي، با محور ولايت فقيه شكل گرفت تا جلوي نفوذ گرفته شود.

وی با اشاره به اينكه اين نظام سه ركن اساسي دارد كه عبارت است از اسلام، ولايت فقيه و تربيت شدگان مكتب دين، افزود: اعتقاد به دين مبين اسلام بود كه حركت امام راحل و شاگردانشان شكل گرفت و از همان ابتدا موتور محركه همه حركت هاي مردمي، دين و اسلام بوده و مردم براساس اعتقاد به مرجعيت و آموزه هايي ديني به ميدان آمدند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: در ابتداي نهضت، بحث حزب و جناح و منافع دنيوي نبوده، در حالي كه در طرف مقابل كه حكومت شاهنشاهي است در تمام زواياي حكومت تعمداً  رگه هايي از بي ديني ديده مي شد، و اگر  بحث حزب و گروه و منافع حزبي مي بود، قطعاً انقلاب در همان ابتدا مصادره مي شد و مردم هم از فرمایشات امام (ره) متوجه شدند كه اسلام در خطر است، لذا به ميدان مبارزه آمدند.

وی ادامه داد: طی هشت سال دفاع مقدس هم رزمندگان اسلام اگر به صورت خستگي ناپذير نقش آفريني كردند به واسطه همين مباني اعتقادي، كلاس هاي اخلاق و جلسات ديني و حتي پخش نوارهاي سخنراني اساتيد اخلاق بود و تقويت روحيه جهادي در بين آنها را به عهده داشت.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: اگر محتواي دين را از نظام بگيريم چيزي از آن باقی نمي ماند، چرا كه شروع و بقاء و ادامه و شعارش بر اساس دين جلو آمده است و اگر روزي مسئولان از لحاظ اعتقادي ضعيف شوند، مصيبتي بزرگ به وجود خواهد آمد.

امام جمعه موقت بجنورد، تربيت شدگان مكتب دين را ركن سوم نظام دانست و گفت: اين مردان مومن بودند كه پيام امام راحل (ره) را به جامعه رساندند و مردم را از نگاه ديني حضرت امام و اينكه بايد در مقابل ظلم ايستاد هر چند كه اذيت شد آگاه كردند و به مصداق آيه شريفه وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ،  ملازم ركاب امام(ره) شدند و دين اسلام را از غربت بیرون آوردند.

 وی خاطرنشان کرد: پشتوانه این انقلاب اخلاص و ایمان شهدای بزرگي همچون شهيد غفاري و شهيد رجايي و همت و برونسي است كه بر پايه همين ايمان در برابر همه شكنجه ها ايستادند و بر دشمن پيروز شدند و قطعاً به بركت همين انسانهاي وارسته مردم قدردان اين عطيه الهي خواهند بود چنان كه اين قدر داني را در مراحل گوناگون از جمله تشييع جنازه آيت الله هاشمي رفسنجانی نشان دادند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: مجاهدت انقلابي در 7 دوره زندان رفتن آيت الله هاشمي كه قريب به 5 سال بوده است، خدمات علمي ايشان، تلاش هاي ايشان در پايه گذاري موسسات و مجموعه هاي متفاوت و رهروي در كنار رهبري عليرغم برخي اختلاف نظري يا به تعبير مقام معظم رهبري 59 سال رفاقت با ولي فقيه از نقاط درخشان زندگي اين سياستمدار انديشمند است كه  مردم ولايتمدار ايران از ايشان خوب قدر شناسي كردند و مراسم تشييع و يادبود اين مرحوم را  تبديل به همايش وحدت سياسي در ايران نمودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha