جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مساجد، نباید شکل اداری به خود بگیرند، گفت: تربیت ائمه جماعات از دغدغه های حوزه های علمیه بوده که برنامه ریزی های مناسبی برای آن در حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای ستاد مرکزی و اولین جشنواره برترین های مساجد کشور که در جامعه مدرسین حوزه برگزار شد، با بیان اینکه مدعیان و متولیان  مساجد در کشور کم نبوده و این مکان ها به صورت جزیره ای اداره می شدند، اظهار داشت: به دلیل ادعای تولیت مساجد از سوی برخی از افراد، در عمل شاهد عدم هم افزایی از سوی افراد هستیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه نخستین قدم برای رونق دادن به مساجد، ساماندهی آن است، ابراز داشت: با برگزاری یک یا دو جلسه نمی توان مشکلات موجود در مساجد را حل کرد؛ بلکه پیگیری برنامه ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب از ضروریات است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از معضلات مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، متولیان آن بوده که رسیدن به وحدت از ضروریات و تربیت ائمه جماعات از ملزومات آن می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: مسجد در اسلام، دین و انقلاب از جایگاه بسیار کلیدی برخوردار و آثار مهمی نیز در جامعه خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از راه های طمع ورزی دشمنان، مساجد بوده که نمونه آن مسجد ضرار است که موفق نشده بودند.

امام جمعه قم با اشاره به چهره محبوب و نقش بی بدیل بسیج در کشور، اظهار داشت: دلیل این محبوبیت، عدم منیت در بسیج است؛ چراکه فرهنگ ایثار در بسیج وجود داشته و بسیجیان به دنبال آن نیستند که «ما بمانیم و دیگران بروند».

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: امروز انتظارات از مساجد بالاست و تاکنون این انتظارات برآورده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه مساجد نباید شکل اداری به خود بگیرند، خاطرنشان ساخت: تربیت ائمه جماعات از دغدغه های حوزه های علمیه بوده که برنامه ریزی های مناسبی برای آن در حوزه انجام شده است.

استاد حوزه خاطرنشان ساخت: در شرایط کنونی انتظارات از حوزه های علمیه زیاد است و باید حمایت جدی تری برای تقویت مساجد صورت بگیرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اداره شورایی مساجد، تربیت مبلغان و حمایت از آنان، سه مسئله مهم در تقویت کانون مساجد است که سبب رونق این مکان مقدس نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha