جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی

حوزه/ مدیر جدید موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بر لزوم تلاش هرچه بیشتر این موسسه در راستای کمک به مباحث تخصصی فقهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز موضوع شناسی احکام فقهی گفت: یکی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین  فلاح زاده که برای همه طلاب جوان نمونه و الگو است، اخلاص خاص وی است.

وی افزود: وقتی امام راحل بیان می کنند که من هیچ کاری نکردم و هر کاری که انجام شده است کار خدا بوده است، باید هر روز با خود بگوییم که هیچ چیزی جز کار برای خدا نه خواسته و نه خواهیم خواست.

مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان کرد: ماموریت حوزه ما یک ماموریت جدی است که به دنبال تحول در عرصه فقه و حوزه است؛ اصول اسلام نامتغیر است، ولی حوادث روزآمد، متغیر و نامحدود است و باید با این اصول به این حوادث پاسخ بگوییم.

وی گفت: این موسسه باید پس از پیروزی انقلاب آغاز به کار می کرد؛ گرچه  4 سال  است  آغاز شده،  ولی عملا 33 سال عقب هستیم و به قول رهبری، باید از راه های میانبر استفاده کرد تا خلاء ها را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی اظهارکرد: این مجموعه دستیار پژوهشی مراجع عظام تقلید است که به این دستیاری می بالیم و افتخارمی کنیم که دستیار پژوهشی افرادی باشیم که به عنوان نایبان عام امام زمان(عج) مشغول به خدمت هستند.

مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان کرد: بحث موضوع شناسی و دست یافتن به اصول و مبانی موضوع شناسی و روش شناختی موضوع شناسی کار بسیار مشکلی است که نیازمند عده ای از علمای و فقهای جامع نگر اجتهاد گرا است.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف، نیازمند هسته دانا و شبکه توانا هستیم؛ در یک مجموعه پژوهشی باید 80 تا 85 درصد پژوهشی و 15 تا 20 درصد نیز کارهای پشتیبانی را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی اظهارکرد: در عرصه موضوع شناسی و روش شناختی باید مسلح شویم؛ پاستور تحول خاصی در علم ایجاد کرد ؛وی از جالینوس و شیخ الرئیس و ارسطو نابغه تر نبود، ولی او حوزه روش شناختی را متحول کرد که باعث ایجاد یک جهش علمی در جهان شد.

مدیر موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان کرد: پژوهشگران باید خود را مدیون علمای گذشته و امروز و امام راحل و رهبری و خون شهدا بدانند و باید در جهت تحقق اهداف این مرکز تلاش کنند.

وی گفت: هدف ما بر اساس فرموده های بزرگان حوزه و مراجع و امام و رهبری تعیین می شود و هر ساله باید لبخند رضایت رهبری را به حسب خروجیهایی که این مرکز بنشانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha