جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امام موسی صدر دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی بود ولی حکمت، شجاعت و مقاومت، ابزار و لوازم کار امام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب «سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر» در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارداشت: شخصیت امام موسی صدر دارای برجستگی ها و ویژگی های ارزشمند است که باید به عنوان یک الگو از سوی طلاب جوان مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: برخورداری از نگاه جامع به دین تمدنی اولین ویژگی امام موسی صدر بود که مطابق با نگاه امام راحل می باشد، جامعیت اسلام، نگاه جهان شمول به اسلام و ترویج اسلام ناب گرچه در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفته است و متاسفانه انحرافی پیش آمده و گروه هایی از هر سو این نگاه را مخدوش کردند که نمونه آن اسلام سکولاری بود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: رویکرد بین المللی امام موسی صدر، بعُد دیگر شخصیت این عالم مجاهد بود بطوریکه ایشان متولد قم بود و دوران جوانی را در قم پشت سر گذاشت، مدتی در نجف اشرف به سر برد و همانند دیگران که فقط محیط پیرامون خود را می بینند و فعالیتشان محدود به محیط پیرامون خود است، ایشان با 12 سال تحصیل جامعه شناسی خوبی داشت و نسبت به معادلات جهان متفکر بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حضور ایشان در لبنان و فعالیت های تبلیغی امام موسی صدر زمانی شدت گرفت که هجمه های زیادی برروحانیت وارد بود، ولی وی دست از تلاش و پشتکار دست برنداشت.

مدیر حوزه های علمیه گفت: نگاه بزرگ و جهانی امام موسی صدر یکی دیگر از عوامل موفقیت وی در عرصه های بین المللی و بین الادیانی بود که توانست قلوب بسیاری را در جهان مجذوب خود کند.

وی به روحیه « فقرنوازی » و « دستگیری از مستضعفان » اشاره کرد و گفت: این ویژگی امام موسی صدر در واقع ویژگی خاص روحانیت است، همانطور که امام متقیان حضرت علی (ع) اولین فقیر نواز بودند و ما به عنوان شیعیان ایشان همین روال را خواهیم داشت.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنانش به فلسفه برپایی چنین مراسمی اشاره کرد و گفت: تجلیل و تقدیر از استوانه های علمی حوزه های علمیه یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت است که امروز به خوبی و شایستگی انجام گرفته است و دومین فلسفه برگزاری این همایش، الگوسازی و معرفی چهره های تاثیرگذار حوزه های علمیه  است، چرا که اینان به عنوان الگوهایی علمی، اخلاقی، تربیتی می توانند چراغ راه و هدایت گر مسیر طلاب جوان باشند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha