پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ما بر دیدگاه خود در برابر مواضع اشتباه عربستان سعودی در منطقه باقی هستیم؛ اما این مسئله به این معنی نیست که لبنان رابطه اش را با کشورهای عربی و خارجی قطع کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با  گروهی از جوانان گفت: این طبیعی است که رئیس جمهور به سفرهای بین المللی برود. رئیس جمهور اولین مقصد را عربستان سعودی انتخاب کرده است. برخی می گویند با این سفر ضربه محکمی خورده است؛ این درست نیست چرا که رئیس جمهور می تواند با تمام کشرهای جهان به استثنا اسرائیل رابطه برقرار کند و بر حسب مصلحت به هر کشوری که بخواهد سفر کند.

برپایه این گزارش به نقل از پایگاه النشرة لبنان وی تاکید کرد: ما بر دیدگاه خود در برابر موضع های اشتباه عربستان سعودی در منطقه باقی هستیم و می گوییم که رژیم سعودی مرتکب اعمال جنایتکارانه می شود و خلاف اصول انسانی رفتار می کند؛ اما این مسئله به این معنی نیست که لبنان رابطه اش را با عربستان و سایر کشورهای عربی و خارجی قطع کند. بلکه همکاری های مشترکی در زمینه اقتصاد و سیاست دارد که امری طبیعی است.

شیخ قاسم افزود: بدون شک موضع حزب الله و جبهه مقاومت علیه اسرائیل و تکفیری ها و توطئه جهانی علیه لبنان، سوریه و منطقه، موضعی درست و خردمندانه است و مصلحت لبنان و ملت لبنان را در پی دارد.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر حضور حزب الله در لبنان نبود، اکنون تکفیری ها در سرتاسر لبنان به اقدامات تروریستی می پرداختند و کشتار و نابه سامانی به بار می آوردند امّا با مقاومت سوریه و پیروزی های به دست آمده، عملکرد ارتش لبنان و نیروهای امنیتی  دست هایشان را از این کشور کوتاه کرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha