پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی رضایی - بیرجند

حوزه/ امام جمعه بیرجند با تاکید بر این نکته که افراد، باید گنجایش فکری داشته باشند،متذکر شد: با تنگ نظری نمی توان جامعه را به جلو هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند ظهر امروزدر همایش منادیان الهی که به منظور تجلیل از روحانیون خدوم خراسان جنوبی در بیرجند،برگزار شد،اظهار کرد:بر کسی پوشیده نیست که در کشور روحانیت سالیان متوالی سابقه خدمتگزاری داشته و هیچ قشری همانند روحانیت به این مملکت خدمت نکرده است.

 وی با اشاره به این نکته که عالمان باید سختی ها و دشواری ها را تحمل کنند،تصریح کرد: همچنین این افراد باید گره از مشکلات جامعه باز کنند چرا که به نوعی محبوب مردم بوده و بسیاری از افراد از آنان الگوبرداری می کنند.

امام جمعه بیرجند ضمن اشاره به آسیب های پیش روی جامعه روحانیت، یادآور شد: عوام زدگی یکی از آسیب های روحانیت است.

حجت الاسلام رضایی افزود: عوام زدگی باعث می شود که برخی از روحانیون به جای پیشروی، پس روی کرده و دچار آسیب های جدی شوند.

وی با تاکید بر این نکته که افراد، باید گنجایش فکری داشته باشند،متذکر شد: با تنگ نظری نمی توان جامعه را به جلو هدایت کرد.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: عالمان دین باید نسبت به مسائل جامعه آگاه بوده و آن را به مردم نیز منتقل نمایند.

حجت الاسلام رضایی  در ادامه  سخنان ضمن اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی،بیان کرد:ایشان یار دیرین امام راحل و همسنگر رهبرمعظم انقلاب در دوران سخت مبارزات انقلاب اسلامی بوده اند.

وی با بیان این که بالغ بر 100 جلد کتاب توسط هاشمی رفسنجانی تالیف شده است،گفت: متاسفانه به دلیل مسئولیت سیاسی و مدیریت کلان؛چهره برجسته علمی ایشان پنهان ماند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در واقع عالمی فرزانه،شخصیتی جهان شناس و توان بوده و جزو پنج نفر هسته نخست موسسان انقلاب اسلامی به شمار می روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha