جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری

حوزه/ متاسفانه هرگاه از شخصیت امام موسی صدر سخن به میان می آید جنبه اجتماعی و سیاسی ایشان پررنگ می شود و جنبه فقهی و علمی ایشان تحت الشعاع قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب « سیره اخلاقی و تربیتی امام موسی صدر» در سالن اجتماعات موسسه امام خمینی(ره) اظهارداشت: امام موسی صدر دارای جایگاه علمی ارزشمندی است به طوریکه در گذشته با مرحوم شهید بهشتی، شهید سیدمحمدباقر صدر و آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم مباحثه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری به مطلبی از حضرت آیت الله شبیری اشاره کرد و افزود: این مرجع معظم تقلید فرمودند، امام موسی صدر از نظر علمی بجز شهید بهشتی  و شهید محمدباقر صدر بر همه ما و کسانی که در جمع حضور داشتند مقدم بودند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله شبیری بیان کردند؛ اگر امام موسی صدر به عنوان نخستین مسئول نشریه پاسدار اسلام، کماکان با ما بودند، بدون تردید من یک نویسنده خوبی می شدم، بطوریکه در اولین شماره نشریه پاسدار اسلام مرا مجبور به نوشتن مقاله ای کرد.

رئیس موسسه کتاب شناسی شیعه بیان داشت: یکی دیگر از نشانه های علمیت علما پرورش و تربیت شاگردان است. در این عرصه اگر امام موسی صدر به جهت دغدغه های اجتماعی و سیاسی که داشتند به لبنان رفت و اگر می بود بدون تردید صاحب کرسی های متعدد درس خارج می شد.

وی با اشاره به سخنان و نظراتی که افراد در مصاحبه های و گفت وگوهایشان به امام موسی صدر نسبت می دهند گفت: پسر ایشان بارها گفته،  نظریات امام موسی صدر را باید در آثار ایشان جستجو کرد و اینکه افراد اظهارنظر می کنند، تماماً شخصی و برداشت های خود آنان است نه مواضع و اندیشه های امام موسی صدر.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری به برپایی مجالس یادبود و بزرگداشت شخصیت های علمی و دینی حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: برپایی این مجالس باید در راستای درس گرفتن و الگو گیری است نه اینکه ذکر خیری شود و مجالس پایان بگیرد.

وی ادامه داد: امام موسی صدر تلاش و همت بسیاری در راستای وحدت میان مسلمین گام برداشت و نسبت به جذب مسیحیت تلاش کرد، بطوریکه معتقد بود اگر نتوانیم مسیحیت را جذب کنیم بدون تردید یهودیان با در اختیار گرفتن مسیحیت آنان را بر علیه اسلام گسیل می گردانند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: نتیجه این کم کاری ها و جذب قلوب امروز بعد از 30 سال خودش را نشان می دهند بطوریکه یک روحانی نمی تواند از ترس آبرو و اینکه برایش حرف درست نکنند با لباس وارد کلیسا شود.

وی افزود: اگر بخواهیم به موفقیت هایی دست پیدا کنیم، باید شیوه و راه امام موسی صدر را دنبال کنیم و تمام دوران زندگی ایشان را مورد بررسی قرار بدهیم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha