شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر»

حوزه/ کتاب «سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر» با حضور علما، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) توسط آیت الله محسن اراکی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌نویسنده کتاب در آیین رونمایی از این کتاب اظهارداشت: در سال 1390 با هدف معرفی الگو های برتر تربیتی اقدام به تاسیس مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مستطر کردیم و در گام نخست با توجه به اینکه کتاب های تربیتی در جامعه کم نیست اقدام به بررسی و کنکاشی پیرامون شخصیت هایی که علمی و اخلاقی نمودیم که با آثار و سخنرانی های امام موسی صدر آشنا شدیم و ملاحظه کردیم وی هم از نظر علمی و اخلاقی هم از بُعد اجتماعی و سیاسی دارای اندیشه های ارزشمندی هستند.

مهدی دانشور ادامه داد: به منظور جمع آوری اطلاعات بیشتر پیرامون شخصیت ایشان با مراجع ، علما و اساتید حوزه علمیه در ایران و لبنان به گفت وگو نشسته ایم و مطالب نابی را پیرامون شخصیت و سیره علمی و عملی آیت الله امام موسی صدر به دست آوردیم و پس از 5 سال کار پژوهشی و تحقیقی امروز موفق به رونمایی از این اثر ارزشمند شدیم.

وی افزود: فصل نخست شامل زندگینامه امام موسی صدر است که از دوران طلبگی و دانشجویی تا زمان ربوده شدن وی نوشته شده و در آن با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله جوادی آملی، مهدی محقق و فتح‌الله مجتبایی گفت‌وگو شده است.

دانشور بیان داشت: سیره اخلاقی امام موسی صدر موضوع فصل دوم این کتاب است و در فصل سوم نیز با استفاده از مباحث دو فصل قبلی، گفت‌وگوهایی با متخصصان حوزه روانشناسی انجام شده تا الگوسازی برای نسل امروز صورت بگیرد.

این مراسم به همت مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطر با همکاری موسسه امام موسی صدر، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، پارک علم و فن‌آوری و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شده است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha